Dimiteix el 70% dels directors dels serveis psicopedagògics escolars de la Comunitat Valenciana

Denuncien que Educació ha menyspreat l’experiència dels professionals en el nou decret que regula l’orientació educativa

Un xiquet amb mascareta en una aula durant el curs 2021
Un xiquet amb mascareta en una aula durant el curs 2021 / Jesús Hellín / Europa Press

El 71% dels directors i directores dels serveis psicopedagògics escolars de la Comunitat Valenciana han presentat la seua dimissió com a mostra de la disconformitat pel nou decret de la Conselleria d’Educació que regula l’orientació educativa i professional del sistema educatiu. 

Segons denuncia la Plataforma en Defensa d’un Model d’Orientació de Qualitat en un comunicat, el Decret 72/2021 va en contra dels principis de bon govern, transparència i participació que regeixen al territori valencià. Expliquen que en el procés d’elaboració de la norma no han participat ni els col·legis professionals, ni la ciutadania però, sobretot, tampoc els especialistes dels serveis psicopedagògics escolars.

Així les coses, el col·lectiu assegura que Educació ha menyspreat el coneixement i experiència dels treballadors i treballadores, “menystenint les seues possibles aportacions a la construcció d’un model d'orientació d'excel·lència”.

La plataforma diu que, entre altes qüestions, el decret “desmantella” la xarxa territorial comarcal dels serveis psicopedagògics escolars (SPE), que han funcionat “de manera eficaç”, i han respost a les necessitats de l'alumnat, especialment del més vulnerable i de les seues famílies.

La Conselleria diu que el nou model augmenta un 70% la plantilla 

Per la seua banda, la Conselleria d'Educació ha detallat que el nou model d'orientació educativa amplia l'atenció personalitzada i l'educació inclusiva en els centres educatius d'infantil, primària i educació especial, per la qual cosa incrementarà en vora un 70% la plantilla del personal orientador, i en un 37% la de treballadores i treballadors socials.

Així mateix, el departament que dirigeix Vicent Marzà diu que a partir del pròxim curs se centraran en la creació d'equips d'orientació educativa als centres; una millor coordinació entre els equips d'orientació educativa d'infantil, primària i educació especial i els departaments d'orientació educativa i professional de secundària; la creació d'unitats especialitzades d'orientació; i la intensificació del treball social en barris d'atenció educativa singular.

També et pot interessar