La DGT llança una nova campanya de conscienciació més dura

Les causes més comunes per les quals es produeixen els accidents de trànsit són l’ús del mòbil, l’excés de velocitat, les drogues i l’alcohol.

Fotograma d'un dels vídeos de la campanya
Fotograma d'un dels vídeos de la campanya / DGT

La Direcció General de Trànsit (DGT) torna a les campanyes de conscienciació al volant per a sensibilitzar la societat davant l'increment de morts a la carretera. "En un accident de trànsit el pitjor no és la mort", amb aquest lema la DGT defensa les noves campanyes que reprenen els plans de conscienciació dels anys 90. La iniciativa vol combatre una terrible realitat: l'augment de les víctimes mortals a la carretera els últims anys.

El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, el director general de Trànsit, Pere Navarro, i el fiscal coordinador de Seguretat Vial, Bartolomé Vargas, han presentat la campanya, conscients que la duresa del missatge pot generar crítiques, però convençuts que pot contribuir a reduir les xifres negres de la sinistralitat.

"En un accident de trànsit, qui prefereixes ser? Qui viu o qui mor?". Així arranquen els dos vídeos de la campanya, però cadascun amb una particularitat: en un el narrador interpel·larà el espectador com si fora la víctima mortal i en l’altre com si haguera sobreviscut. I explica, en cadascuna de les situacions, les nefastes conseqüències.

Marlaska ha recordat que el 33 % dels accidents de trànsit estan causats per l’ús del mòbil, sobretot l’aplicació WhatsApp, seguit pel 29 % associat a l’excés de velocitat i el 26 % per drogues i alcohol.

Així, doncs, la DGT, tanca amb un missatge clar els dos vídeos: "Pensa-ho dues vegades abans de xafar l'accelerador, prendre't aquesta copa o mirar el mòbil".

També et pot interessar

stats