La DGT estudia implantar el carnet de conduir B1 per a joves de setze anys

La nova llicència permetria que els joves conduïren vehicles elèctrics de poca grandària i amb velocitat limitada a noranta quilòmetres per hora

El permís B1 habilita a joves de 16 anys per a la conducció de vehicles elèctrics de reduïda grandària
El permís B1 habilita a joves de 16 anys per a la conducció de vehicles elèctrics de reduïda grandària

La Direcció General de Trànsit està estudiant els inconvenients i avantatges d'implantar a l'Estat el permís B1 que habilita els joves de setze anys a conduir vehicles elèctrics de reduïdes dimensions que necessiten poca energia per a moure's i que només arriben a una velocitat de noranta quilòmetres per hora.

Alguns països de la Unió Europea com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit ja han establert aquesta nova llicència. Per a la implantació del nou carnet a Espanya, caldria modificar el reglament de conductors actual.

El nou carnet B1 donaria la possibilitat d’un primer accés a la mobilitat elèctrica a prop d’un milió de persones cada any segons estimacions de PONS Seguretat Viària i l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (Aedive), entitats que abanderen la proposta a Espanya.

Totes dues organitzacions consideren que la implantació del nou carnet augmentaria la seguretat viària perquè “suposaria una alternativa de mobilitat més segura als mitjans de transport tradicionals”.

Les entitats consideren que la formació teòrica es mantindria tal com està en el carnet de conduir actual, mentre que l'examen pràctic seria diferent perquè les característiques dels vehicles que podrien conduir els joves també ho són.

També et pot interessar