Les deu estacions més utilitzades de Metrovalència superen els dos milions de viatgers

Xàtiva arriba als 6.889.429 viatgers i encapçala la llista de 2025

Estació de metro de Xàtiva, València
Estació de metro de Xàtiva, València / GVA

Nou estacions de València i una de Mislata han superat els dos milions de viatgers durant l'any passat, són les deu estacions més utilitzades de Metrovalencia en 2025, segons ha informat hui Ferrocarrils de la Generalitat (FGV).

La llista l'encapçala Xàtiva, amb 6.889.429 viatgers, seguida per Colom amb 5.003.715. Ambdues en ple centre de la ciutat, continuen sent les dos estacions més concorregudes de la xarxa amb molta diferència respecte a la resta.

A continuació Àngel Guimerà, principal estació de transbordament de la xarxa, amb 3.455.158; Plaça d'Espanya amb 3.089.240 i en cinqué lloc, Benimaclet, que enllaça metro i tramvia, amb 2.317.389 desplaçaments.

En els cinc llocs següents, fins a completar les deu primeres estacions, són Mislata amb 2.248.816; Avinguda del Cid amb 2.193.948; Túria, amb 2.167.383; Facultats-Manuel Broseta amb 2.044.448; i, finalment, Nou d'Octubre amb 2.034.429 passatgers.

Respecte a l'any anterior, estos deu primers llocs no han patit pràcticament variació, llevat que ha entrat com a desena estació més concorreguda Nou d'Octubre en lloc d'Amistat, que ha perdut la posició perquè va estar tancada a l'estiu per obres en el túnel.

Les dades obtingudes mantenen la tendència de creixement d'anys anteriors, a pesar que este passat exercici ha estat condicionat per les obres de reconstrucció del tram afectat per la dana del 29 d'octubre de 2024, per la qual cosa no va ser fins al 27 de juny quan es va recuperar la circulació entre València Sud i Castelló.

En este tram, estacions com Torrent Avinguda, Torrent i Paiporta solen superar el milió d'usuaris, sent en esta ocasió Torrent Avinguda l'única que ha superat esta xifra.

També et pot interessar

stats