Detenen un home a Pilar de la Horadada per matar un conegut i fingir la troballa fortuïta del cadàver
L'agressor, que va simular un atropellament, ha confessat haver apallissat la víctima amb una estaca després que la Guàrdia Civil localitzara l'arma homicida
La Guàrdia Civil ha detingut un home com a presumpte autor de la mort d'un conegut de 53 anys d'una pallissa, el cadàver del qual va fingir haver trobat de manera fortuïta als voltants de l'AP-7, a l'altura de Pilar de la Horadada (Baix Segura), per a simular un suposat atropellament.
L'equip d'Homicidis de la Policia Judicial d'Alacant va descobrir la simulació 24 hores després que el presumpte homicida alertara de la troballa del cos. Estava en una canonada de ciment, pròxima a una eixida de l'autovia, on semblava que podia haver caigut després de ser atropellat.
L'autòpsia a l'Institut de Medicina Legal d'Alacant va constatar que la víctima havia mort de manera violenta, a causa de diversos colps fets amb un objecte contundent de secció cilíndrica, entre el 19 i 20 d'abril.
Llavors, la Guàrdia Civil va enviar els investigadors fins a la residència del sospitós, a escassos 300 metres del lloc de la troballa. A l'arribada, els agents el van descobrir mentre intentava fugir amb bicicleta carregat d'equipatge, estris personals i el passaport.
En la inspecció ocular dels voltants, van localitzar el pal de fusta d'una aixada, d'un metre de llarg i 4 centímetres de diàmetre, llançat entre males herbes. L'instrument s'ha constatat com la presumpta arma homicida i ha donat positiu a les proves reactives de resta biològica. Durant l'escorcoll van localitzar també una navalla de 12 centímetres.
Ha confessat el crim
Davant de les evidències, el sospitós va confessar el crim. Segons ha explicat, tots dos van tindre una forta discussió quan la víctima es va presentar a casa amb la intenció de quedar-se a viure. Assegura que la víctima el va amenaçar amb la navalla que han trobat els investigadors, i que ell es va defendre amb l'estaca, amb la qual li acabaria causant la mort.
L'home, que està acusat d'un delicte d'homicidi dolós, ha ingressat a la presó després de declarar al jutjat d'instrucció número 3 d'Orihuela.