Desmantellen dos plantacions de marihuana al Genovés i cinc laboratoris a Onda

Cinc persones han sigut detingudes en les dos operacions

Plantació desmantellada
Plantació desmantellada / Guàrdia Civil

Dos operacions policials contra el cultiu de marihuana han acabat amb cinc persones detingudes a Onda i el Genovés, segons ha informat la Generalitat i el Ministeri de l'Interior. En la primera, la Guàrdia Civil ha detingut tres persones com a responsables de dues plantacions de marihuana desmantellades en la localitat valenciana del Genovés, amb 367 plantes en procés de floració, que van ser localitzades per l'incendi del transformador elèctric que les proveïa, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En total, es van decomissar 367 plantes de marihuana, 65 panells de llums led, 28 ventiladors, onze màquines d'aire condicionat, tres deshumidificadors, tretze filtres de carboni, quatre extractors i dos càmeres de videovigilància. També es van detindre tres homes de 50, 51 i 55 anys de nacionalitats espanyola i albanesa. La investigació ha estat a càrrec d'agents de l'Equip d'Investigació de Xàtiva amb la col·laboració de la Policia Local del Genovés. Les diligències van ser entregades al jutjat de primera instància i instrucció número 3 de Xàtiva.

D'altra banda, la Guàrdia Civil ha detingut dos persones per la seua presumpta implicació en delictes contra la salut pública, relacionats amb el cultiu de cànnabis, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més de desmantellar cinc laboratoris disposats per al cultiu. En l'operació s'han incautat més de 3.500 plantes de marihuana, així com equips elèctrics, fertilitzants, llums halògens, humidificadors, extractors i complexos sistemes subterranis de connexió il·legal a la xarxa elèctrica.

També et pot interessar

stats