Denuncien negligència del 112 a Madrid per la mort d’un jove per ofegament

L’ambulància arribà amb retard perquè l’atenció mèdica per telèfon hauria menystingut en un principi la gravetat de la urgència.

VÍDEO | Denuncien negligència del 112 a Madrid per la mort d’un jove per ofegament
08 de novembre 2019 - 00:26

Els pares d’Aitor García Ruiz, mort al gener de 2018 als 23 anys a causa d’un tromboembolisme pulmonar, acusen el Servei d’Urgència Mèdica de Madrid de “negligència” i retard en l’assistència per no haver valorat la gravetat del jove i haver activat tard l’ambulància, que va arribar en 23 minuts. 

En la primera telefonada al número 112, la mare avisava que el seu fill “s’ofegava”. Va ocórrer el 14 de gener a les 11:56 hores, i li la van passar a un metge que demanà parlar amb el fill. “No puc, m’ofegue”, diguè el fill, i el metge respongué a la mare: “Doncs bé que respira, eh?”. El metge insistí que la víctima “respira perfectament” i va penjar el telèfon sense que els pares pogueren saber si s’havia activat o no el servei d’ambulància. La víctima ja no respirava quan feren la segona cridada, a les 12:04 hores, en què un altre metge els indicà als pares com fer ells mateixos la maniobra de reanimació cardiopulmonar mentre arribava una ambulància. 

La conversa telefònica ha sigut divulgada gràcies a un àudio que han facilitat en la roda de premsa convocada pel Defensor del Pacient, amb la presència dels pares. L’advocat de la família “no descarta emprendre la via penal” contra el SUMMA 112, i ha acusat a Sanitat de lliurar els àudios retallats. Els pares denuncien que el seu fill hauria sobreviscut si hi hagueren arribat a temps, i demanen de “canviar els protocols per a humanitzar l’atenció”.

També et pot interessar

stats