Declaren com a imputats dos mestres del col·legi El Vedat de Torrent per suposada agressió sexual
El cas afecta, segons les denúncies presentades, onze menors
Un jutjat de Torrent ha impulsat este dimarts la investigació sobre les suposades agressions sexuals denunciades per famílies del col·legi El Vedat de Torrent. Este matí han declarat dos docents del centre en qualitat d'investigats i han negat les agressions. El cas afecta, segons les denúncies presentades, onze menors. L'Audiència de València va ordenar reobrir el cas després que el jutjat l'arxivara. L'Audiència considerava que hi ha indicis dels fets denunciats.
La secció quarta de l'Audiència Provincial de València va revocar, a l'abril, el sobreseïment de la causa oberta per suposats abusos sexuals a diversos alumnes d'un col·legi de Torrent i va ordenar seguir la investigació en apreciar indicis "plurals, concurrents i clars" de possibles fets delictius. Els magistrats consideraren que ha de posar-se fi al que qualificaren de "desafortunada deriva processal". El sobreseïment d'esta causa es va produir en novembre del 2025.
"La gravetat dels fets denunciats, l'específica vulnerabilitat dels subjectes passius (xiquets de quatre i cinc anys, majoritàriament, i els més majors, entre sis i set anys) i, possiblement, una certa falta d'experiència de la totalitat dels operadors jurídics que han intervingut en este procediment, l'objecte del qual són temes propis de ser tractats i estudiats per especialistes en menors, determina la necessitat que s'adopten, sense més dilació, les resolucions necessàries per a donar al procediment l'adequat espai". Així figurava en un pronunciament datat del 10 d'abril d'enguany en el qual la sala estimava parcialment els recursos interposats —un total de tretze— contra resolucions prèvies —del 2024 i 2025— que decretaven l'arxivament provisional de la causa perquè no considerava provada l'existència d'abús sexual.
La investigació té l'origen en diverses denúncies interposades per famílies després que els fills menors relataren episodis d'exhibicionisme, tocaments i, fins i tot, fel·lacions, en un centre educatiu religiós concertat.
Més llegit
-
MAPA | Consulta el preu de les gasolineres valencianes després del canvi en la bonificació al setembre
-
Detenen dos lladres que furtaven pertinences a la Malva-rosa gràcies a unes imatges captades per À Punt
-
Canvis en el preu dels combustibles: el descompte al gasoil puja a 20 cèntims i el de la gasolina en baixa a 5
-
Obliden un xiquet en una gasolinera de Càceres i se n'adonen 140 quilòmetres després
-
Es reobri el trànsit a l'A-3 després de diverses hores tallada per l'incendi d'un camió a l'altura de Requena
-
Mor als 63 anys Paco Sarro, l’actor de 'L'Alqueria Blanca' que va créixer als jardins de Vivers