Crítiques al projecte d'ampliació de la circumval·lació de València

Paterna i el polígon de la Font del Jarro s'oposen al projecte perquè asseguren que suposarà un impacte negatiu en molts sentits.

Segons el Ministeri es considera una infraestructura d'interés general
Segons el Ministeri es considera una infraestructura d'interés general / Arxiu (Efe)

El projecte d'ampliació de la circumval·lació de València recuperat pel Ministeri de Foment té molts suports, però també detractors. És el cas de Paterna, a la comarca de l'Horta, on l'Ajuntament i les associacions veïnals han manifestat que s'oposen al projecte, ja que consideren que l'augment de carrils incrementarà la contaminació i atraurà més trànsit a una carretera per on passen cada dia 100.000 vehicles.

El projecte, que ha reactivat el govern espanyol després de quatre anys de tràmits, preveu afegir-hi almenys quatre carrils al tram, que té vora 23 quilòmetres, entre Rafelbunyol i l'enllaç amb l'A-3.

Segons han deixat veure fonts del Ministeri, es considera una infraestructura d'interés general que pretén evitar més col·lapses i fer més fluid el trànsit. Però aquests interessos xoquen amb l'oposició del govern municipal i les associacions veïnals de Paterna, un dels municipis que afectaria aquesta ampliació.

S'hi oposen perquè afirmen que crearia més contaminació atmosfèrica i acústica, a  més de danyar el pulmó verd de Paterna, el bosc de la Vallesa, part del qual està integrat dins del Parc Natural del Túria. La representació empresarial del polígon de la Font del Jarro també s'oposa a l'ampliació, perquè obligaria a enderrocar algunes fàbriques.

Tot i això, el Ministeri de Foment disposa de la declaració d'impacte ambiental favorable i ja ha aprovat l'expedient, el pas previ per a licitar les obres, pressupostades en vora 290 milions.

 

També et pot interessar

stats