Controlat l'incendi de Llutxent i extingits els focs de Beniarbeig i Dénia

Els tres incendis es produïren este dijous en una nova jornada marcada per les altes temperatures, un factor que va obligar a mobilitzar importants dispositius terrestres i aeris

Imatge aèria de l'incendi a Dénia
Imatge aèria de l'incendi a Dénia / GVA

Els servicis d'emergència han aconseguit parar l'evolució dels tres incendis de vegetació declarats este dijous a les províncies de València i Alacant. El foc de Llutxent (Vall d'Albaida) ha quedat controlat este divendres al matí, mentre que els de Beniarbeig i Dénia (Marina Alta) han sigut extingits durant la nit.

L'incendi de Llutxent va obligar a reforçar notablement el dispositiu al llarg de les hores centrals de la jornada, quan les flames es van intensificar. El Consorci Provincial de Bombers de València va arribar a mobilitzar tres dotacions, quatre brigades forestals BRIFO, un coordinador forestal, un cap de sector, cinc mitjans aeris i set unitats dels Bombers Forestals de la Generalitat. Finalment, el Centre de Coordinació d'Emergències ha informat que el foc havia quedat controlat a les 08:23 hores d'este divendres.

A la Marina Alta, l'incendi de Beniarbeig va evolucionar d'un foc de vegetació a un incendi forestal, fet que va comportar l'ampliació progressiva dels recursos desplegats. L'avís es va donar a les 15:27 hores, entre les carreteres CV-729 i CV-731, en una àrea amb abundància de canyar i matoll, a prop del riu Girona.

En les tasques d'extinció van participar, entre altres efectius, tres mitjans aeris, tres dotacions del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, bombers forestals, autobombes, una unitat de prevenció d'incendis, un agent mediambiental i la policia de la Generalitat. Este foc va quedar estabilitzat a les 17:19 hores de dijous, abans de donar-se per extingit a les 22:19 hores.

D'una altra banda, l'incendi declarat a Dénia, al camí de la Bota, també va quedar extingit a les 22:18 hores després de les tasques desenvolupades per quatre dotacions dels bombers, dos mitjans aeris i efectius dels Bombers Forestals de la Generalitat.

Els tres incendis s'han produït en una nova jornada marcada per les altes temperatures, un factor que ha complicat les tasques d'extinció i ha obligat a mobilitzar importants dispositius terrestres i aeris per a evitar la propagació de les flames.

També et pot interessar

stats