Consum obligarà els operadors de joc a mostrar missatges d'advertència contra la ludopatia
Seran similars als dels paquets de tabac perquè jugar comporta riscos molt importants

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, encapçalat per Pablo Bustinduy, ha anunciat este dimecres que els operadors de joc en línia estaran obligats a mostrar cartells d'advertiment, similars als dels paquets de tabac, que informen sobre els perills de la indústria lúdica.
Estos anuncis per a combatre la ludopatia estaran regulats en el reial decret 958/2020, que establix que les aplicacions, pàgines web i anuncis dels operadors de les cases d'apostes i portals del joc en línia hauran de mostrar obligatòriament tres tipus de missatges dissuasius.
L'eslògan "fumar mata" es materialitzarà en el món del joc amb missatges com "les pèrdues dels jugadors superen quatre vegades els guanys", "la ludopatia és un risc del joc" i "la probabilitat de ser un jugador que perd diners és del 75%".
"Són tres missatges que es presentaran de manera fàcil i accessible. Perquè la realitat és que l'addicció al joc comporta tot un aparell de riscos per a la salut que són igual d'importants que les conseqüències del tabac o l'alcohol", ha afirmat Bustinduy durant l'acte Joc Segur celebrat en la seu del Ministeri.
El ministre també ha avançat que "el propòsit és donar a tots els ciutadans la informació necessària per a decidir de manera conscient" perquè, al seu judici, una "addicció comportamental" no és menys important que "una addicció a una substància".
Esta mentalitat ha fet que els missatges actuals de "juga amb responsabilitat" siguen substituïts per cartells basats en evidències com les que arreplega l'últim informe sobre addiccions, comportament i altres trastorns addictius, del Ministeri de Sanitat.
Finalment, Bustinduy ha esmentat la Llei de serveis d'atenció a la clientela, actualment en tràmit al Congrés, que restringix la publicitat del joc impedint, per exemple, la utilització de persones famoses per a les campanyes publicitàries o també els bons de benvinguda destinats, principalment, a usuaris joves.
"La realitat és que hui, al nostre país, hi ha operadors econòmics que es lucren de manera molt important, esprement la gent més vulnerable", ha afegit.