El Consell planteja crear una campanya de promoció de la taronja valenciana amb el sector

Les dues parts han abordat l'avanç de la retirada de producció per a destinar-la a la indústria transformadora.

Han tractat l'inici d'una campanya de promoció de cítrics per a fomentar el seu consum a escala nacional i internacional.
Han tractat l'inici d'una campanya de promoció de cítrics per a fomentar el seu consum a escala nacional i internacional.

La Consellera d'Agricultura, Elena Cebrián, s'ha reunit amb representants del sector citrícola per a aconseguir solucions que permeten afrontar la crisi valenciana.

Les dues parts han abordat l'avanç de la retirada de producció per a destinar-la a la indústria transformadora, l'inici d'una campanya de promoció de la taronja valenciana, el finançament d'ajudes de mínims i crèdits bonificats i la regulació dels productes fitosanitaris i el seu efecte en els acords comercials internacionals.

Quant als volums de taronges i xicotets cítrics retirats amb destinació a la producció de suc per a distribució gratuïta, Cebrián ha assenyalat que en la Comunitat Valenciana s'han retirat 6.316.202 tones i és la principal autonomia a retirar xicotets cítrics, amb el 64% del total estatal.

Així mateix, ha apuntat que s'ha produït un alentiment en els enviaments a transformació per part de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses, pel fet que "ja s'han deslliurat de volums emmagatzemats i existeix menys pressió d'estocs".

En la sessió també han tractat l'inici d'una campanya de promoció de cítrics per a fomentar el seu consum a escala nacional i internacional, que es duria a terme a través d’Intercitrus, formada per entitats agràries i professionals de l'àmbit de la producció i de la indústria.

També et pot interessar