El Consell Escolar aprova el dictamen sobre el decret de les beques
Es demana millorar la difusió de la convocatòria perquè arribe a les capes socials amb més dificultat per a conéixer les ajudes.
El conflicte obert arran del decret de les beques del govern, paralitzat des de fa una setmana pel Consell Escolar de l'Estat, ha superat el primer escull. La tramitació del decret continua el curs després que aquesta entitat, el màxim òrgan consultiu del govern espanyol en educació i en què està representada tota la comunitat educativa, haja aprovat aquest dimarts el dictamen del decret de beques per al curs 2019-2020.
L'informe, que arreplega esmenes de la Confederació Estatal d’Associacions d’Estudiants (Canae) i del Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) demana, entre altres coses, que es millore la difusió de la convocatòria d'aquestes ajudes perquè arriben a les capes socials amb més dificultat per a conéixer-les.
La comissió permanent del consell ha aprovat el dictamen per 13 vots a favor, 6 en contra i 2 abstencions. S'ha aprovat en un segon intent, perquè fa una setmana es va rebutjar amb 7 vots en contra, 5 a favor i 3 abstencions. Els opositors al model argumentaren que la regulació suposava una "continuació" de les polítiques de l'exministre d'Educació del PP, José Ignacio Wert.
Els sindicats de docents CCOO, STEPV, UGT i els pares de la Ceapa són els més crítics amb el nou decret impulsat pel govern en funcions socialista, ja que continua mantenint el model aprovat pel PP en 2012.
El projecte de reial decret de beques per al pròxim curs manté una part econòmica fixa i una altra variable per a l'estudiant, tal com va fixar el PP en 2012. Ángeles Heras, secretària d'estat d'Universitats, va lamentar que "l'actual situació política, amb els pressupostos prorrogats de 2018 i amb el govern en funcions" haja impedit "l'àmplia i important reforma que l'actual sistema de beques i ajudes a l'estudi necessita".
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Les claus del funeral d'estat per les víctimes de la dana