El Consell de la Ciutadania valora "l'esforç d'adaptació" d'À Punt durant la pandèmia

L'òrgan assessor en matèria de programació i de continguts ha presentat aquest dimarts la seua memòria de 2020.

Una imatge d'arxiu dels informatius d'À Punt
Una imatge d'arxiu dels informatius d'À Punt

El Consell de la Ciutadania, l’òrgan assessor en matèria de programació i de continguts, ha valorat aquest dimarts, durant la presentació de la seua memòria anual, "l'esforç d'adaptació" realitzat per À Punt, tant en els informatius com en la programació, en un any tan complicat marcat per la pandèmia.

L'informe, que s'ha presentat de forma telemàtica, recull un total de 1.841 queixes i suggeriments, enfront de les 109 arreplegades durant l'any 2019. La majoria d'aquestes queixes i suggeriments es van concentrar entre març i juny, coincidint en l'inici de l'estat alarma i la incorporació de les retransmissions de missa, i amb l'anunci de la supressió d'aquelles retransmissions al mes de juny.

Segons ha explicat Lucía Peris, membre de l'òrgan assessor, encara que al mes de març de 2020 es van rebre algunes queixes de ciutadans que no estaven d'acord que es retransmeteren les misses, quan es va anunciar que es deixava d'oferir, al juny, va arribar "una allau" de peticions perquè es mantingueren, en concret, més de 1.300.

La resta de l'any, les queixes i els suggeriments han sigut similars a les d'altres exercicis, i han estat relacionades amb el fet que es cobrisca un determinat contingut o que es done més visibilitat a alguna zona, així com amb la pronunciació o el doblatge d'algunes pel·lícules.

L'informe també evidencia un augment de l'audiència durant l'any 2020, que arriba a duplicar "la quota mitjana durant l'any respecte a 2018", encara que mostra alguns biaixos en la seua estructura, segons ha explicat Pepe Reig.

En concret, s'aprecia que la radiotelevisió valenciana té més públic masculí (1,7 homes per cada dona); que la majoria de l'audiència es concentra en la franja d'edat entre 25 i 40 anys (amb un 5,8 de quota), i que predomina el públic de la província de València, molt per damunt d'Alacant i Castelló. D'altra banda, l'audiència de la província de València és 2,5 vegades la d'Alacant, quan la població és 1,5 vegades més gran, encara que a les comarques del sud els usuaris d'À Punt han crescut un 40% en l'últim any, mentre que Castelló està també per davall de la mitjana de València.

També et pot interessar