Condemnen un home a dèsset anys de presó per agredir sexualment dos menors amb què vivia a Castelló

El penat deia a les xiquetes que si contaven els fets a sa mare això provocaria que li retiraren la custòdia  

Ciutat de la Justícia de Castelló
Ciutat de la Justícia de Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha condemnat un home a dèsset anys i mig de presó per dos delictes continuats d'agressió sexual a menor per sotmetre a tocaments i altres pràctiques de tipus sexual dos bessones menors d'edat amb què va conviure entre setembre i novembre del 2024 a Castelló.

El penat haurà d'indemnitzar amb 5.000 euros cadascuna de les xiquetes pels danys morals que van patir a conseqüència dels fets i no podrà acostar-se a menys de 500 metres ni comunicar-se per cap mitjà amb elles, per un període superior a quatre anys al del compliment de la pena privativa de llibertat.

Segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la Sala de la Secció Segona li imposa una pena d'inhabilitació especial per a qualsevol professió, ofici o activitat, siguen remunerats o no, que comporte contacte regular i directe amb menors, per un temps superior a cinc anys al de la pena de presó.

Els fets van començar el setembre del 2024 quan el condemnat i la seua dona, que tenien amistat amb la mare de les xicotetes, la van acollir a casa juntament amb les xiquetes, després que esta discutira amb sa mare —i iaia de les víctimes— amb què residien fins a eixe moment.

La sentència considera provat que, durant el període de convivència, el condemnat, amb la intenció de satisfer el seu ànim libidinós, aprofitava els moments en què les bessones es dutxaven i no estava la seua mare a prop per a sotmetre-les a tocaments en les parts íntimes i besar-les en la boca. La situació es va repetir en nombroses ocasions i, malgrat que les germanes es negaven que l'home entrara en el bany, el penat argumentava que era sa casa i que havia d'organitzar i vigilar l'ús de la dutxa.

L'agressor va arribar a retindre-les fortament i a tapar-los la boca si intentaven fugir o alertar la mare i, de vegades, l'home les agredia en un dels llits de la vivenda. Per a evitar que contaren res, els deia a les víctimes que, si li deien alguna cosa a la seua mare, provocarien que li retiraren la custòdia i la n'anaven a separar.

En la resolució, la Sala considera que les proves decisives del procediment són les manifestacions de les menors, el testimoni de les quals resulta creïble per al tribunal. “La nostra impressió és que tots dos relats corresponen a situacions realment viscudes per les menors” detallen els magistrats, que no creuen que les declaracions siguen “producte de la invenció o de la imaginació” de les xiquetes, ni troben un motiu fals o il·legítim en la denúncia de la mare de totes dos.

També et pot interessar

stats