Condemnat a pagar 35 mil euros per criticar un negoci en xarxes socials

 La justícia considera que l’usuari va orquestrar una campanya de desprestigi 

Condemnat a pagar 35 mil euros per criticar un negoci en xarxes socials / À Punt NTC
Shaila Lluch
06 de juny 2021 - 13:39

El jutjat de primera instància número 7 de Santander ha emés una sentència pionera que obliga un usuari a indemnitzar amb 35.000 euros una clínica veterinària per orquestrar una campanya de desprestigi contra el negoci.

Segons el dictamen, el condemnat es va excedir en els seus drets a la lliure expressió quan, després de quedar descontent amb un servei de la clínica, va mobilitzar a la seua família i amistats properes per a escriure 33 ressenyes negatives sobre l'establiment, que en rebia una mitjana mensual de 5.

Actualment les xarxes socials s'han convertit en un full de reclamacions on la ciutadania expressa el seu malestar contra institucions, empreses públiques i privades, comerços i fins i tot, experiències en establiments hostalers. Només en 2018, la plataforma de viatges més gran del món va rebre 66 milions d'opinions dels seus usuaris. De fet, l'estudi Territori influencer va mostrar que el 88% dels consumidors europeus lligen les ressenyes abans d'adquirir un producte.

Per als advocats experts en dret digital, tot i que la llibertat d'expressió permet introduir opinions i valoracions subjectives, el dret a l'honor de les persones físiques o jurídiques està per damunt de les injúries.

També et pot interessar