Concentració d'Indignats amb Renfe a l'Estació del Nord de València per un millor transport públic

El portaveu de la plataforma, Juan Ramón Ferrandis, denuncia la manca de personal i de materials, i es mostra decebut amb els pressupostos per al 2022

Aglomeració de passatgers a l'estació del Nord de València aquest dilluns
Aglomeració de passatgers a l'Estació del Nord de València aquest dilluns / Twitter: @oscarciscar

La plataforma Indignats amb Renfe es concentra aquest migdia a l'Estació del Nord de València "per un transport públic social i sostenible que vertebre el territori". El seu portaveu, Juan Ramón Ferrandis, ha denunciat en Les notícies del matí la manca de personal i de materials, i s'ha mostrat decebut amb els pressupostos per al 2022.

Serà la primera d'un seguit de protestes que faran parada durant aquest mes a les estacions de Castelló de la Plana, Xàtiva, Camporrobles i Alcoi, i que estaran coordinades amb les plataformes estatals en defensa del ferrocarril. També tenen previst estar el dia 22 en la manifestació del port de València, dins d'un bloc ferroviari, i el 24 a Madrid. "És l'inici d'una nova etapa de campanyes perquè la ciutadania s'adone de la situació dels ferrocarrils", ha dit Ferrandis.

El portaveu d'Indignats amb Renfe ha dit que hui, un dia més, els usuaris "pateixen cancel·lacions" i per això demanen un servei "competent". Ferrandis ha explicat que els problemes venen derivat de" la falta de vehicles i d'una flota antiga", amb trens de més de 40 anys i un manteniment escàs. A això, s'afig "la falta de personal", sobretot a València.

Una situació que no millorarà amb els pressupostos generals de l'Estat presentats per la coalició del PSOE i Unides Podem. "Ens han decebut moltíssim, la inversió en material no dona ni per a un tren. I en projectes nous el tren de la costa té 59.000 euros, això no servirà per a res".

Els pressupostos ens han decebut moltíssim, la inversió en material no dona ni per a un tren

Des de la plataforma volen que "canvie la manera d'entendre el transport", ja que els darrers anys el 79% de les inversions s'han dirigit a l'alta velocitat i només el 21% al ferrocarril regional i les rodalies, mentre el 96,2% dels usuaris utilitza aquests trens. Això ha provocat, segon ha dit Ferrandis de dades del Ministeri, que "a València en l'última dècada s'han perdut 10 milions d'usuaris a l'any".

També et pot interessar