La Comunitat Valenciana registra els dos primers casos d'eutanàsia
Un cas s'ha produït a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant i el segon, a València
Espanya va aprovar el passat mes de març la llei d'eutanàsia, que va entrar en vigor a finals del passat juny. Es va convertir així en el seté país del món que estableix l'eutanàsia i el suïcidi assistit com a un dret. A la Comunitat Valenciana, dues persones, a València i Alacant, han sigut les primeres a recórrer a l'eutanàsia, segons ha confirmat aquest dimecres la Conselleria de Sanitat.
El primer cas s'ha registrat a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant. Es tracta d'una dona de seixanta anys malalta d'esclerosi múltiple, segons la Plataforma pel Dret a Morir Dignament. El segon cas s'ha produït a València, sense que, de moment, n'hagen transcendit detalls.
Les organitzacions que defensen el dret a morir dignament han fet càlculs i, encara que no hi ha registres oficials, estimen que l'eutanàsia no superarà l'1% de les defuncions a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
À Punt oferix en directe el dia gran de Puçol amb la desencaixonada de cinc bous
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
Portugal decreta un dia de dol nacional per l’accident del funicular de Lisboa amb setze morts i vint-i-tres ferits
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"
-
Un camió deixa quatre ferits després d'atropellar un grup de treballadors en xocar contra una zona en obres a la V-31