La Comunitat Valenciana registra el nombre de morts més baix del 2021
Els casos actius cauen per davall dels 5.000 per primera vegada des d’agost.
Les dades de la pandèmia continuen baixant a la Comunitat Valenciana. Si fa només dos dies se situava en el nivell d’alerta més baix, segons els paràmetres del Ministeri de Sanitat, aquest divendres la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha informat del nombre de morts diàries més baix de tot el 2021: 11 defuncions, 8 de les quals en residències de persones grans. Així i tot, cal tindre en compte que hi ha dies, com els diumenges i festius, que no es dona informació sobre aquest indicador. Així, a l'endemà es donen les xifres de dos dies.
Fins ara han mort 6.983 persones a causa de la pandèmia: 770 a la província de Castelló, 2.626 a la d'Alacant i 3.587 a la de València.
Pel que fa als nous contagis se n’han notificat 310, que fan ascendir a 382.750 els casos positius registrats fins ara. D’aquests casos, només 4.761 estan actius, la xifra més baixa des del 25 d’agost, quan n’hi havia 4.413. Per províncies, la distribució de nous positius és la següent: 19 a la província de Castelló (39.042 en total), 127 a la d’Alacant (144.078 en total) i 164 a la de València (199.627).
Milloren també les dades quant a la pressió hospitalària, ja que hi ha 630 persones ingressades per coronavirus als hospitals valencians, 176 de les quals a les unitats de cures intensives. Per províncies són 45 a la de Castelló (7 a l’UCI), 283 a la d’Alacant (79 a l’UCI) i 302 a la de València (90 a l’UCI).
Actualització de la situació en residències
Les xifres en residències de majors també han experimentat una notable millora en les últimes setmanes. Actualment hi ha 26 residències de persones grans almenys amb un cas actiu de coronavirus, una xifra que no es donava des de finals d’octubre, i 11 sota vigilància activa de control sanitari. A més, s'han notificat 26 nous contagis, 17 entre residents i 9 entre el personal laboral, i 8 defuncions.
Quant als brots, se n’han registrat 7 de nous, el més gran a Benetússer, amb 10 casos d’origen laboral.
Més llegit
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
Reobrin la circulació a l’AP-7 a Castelló de la Plana, però continuen les retencions
-
La jutgessa de la dana cita a declarar Alberto Núñez Feijóo com a testimoni
-
Temporal de pluges al Mediterrani
-
Camps presenta equip per a liderar el PP valencià i guanyar les pròximes eleccions "per majoria absoluta"
-
La taxa de l'IPC se situa en el 3,4% en novembre, i els aliments repunten al 2,7%