Compromís demana la compareixença urgent de Sánchez per la "massacre" a Melilla
La coalició valencianista també ha registrat la petició del cessament del ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, i del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska
El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha registrat aquest diumenge la compareixença urgent del president de govern estatal, Pedro Sánchez, després de "la gravetat de la massacre" a la frontera de Melilla i les "inacceptables i reprovables declaracions" del cap de l'executiu, que ha agraït la resposta de la policia del Marroc.
Segons Mulet, si aquesta resposta tan "summament cínica, salvatge i irresponsable" l'haguera fet un president del govern del PP, el PSOE estaria demanant dimissions i respostes contundents. A més de la petició de compareixença urgent de Sánchez a la cambra alta, Mulet ha exigit una disculpa pública.
Així mateix, el senador valencianista ha demanat el cessament del ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, i de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska. A parer seu, Albares és l'artífex de la "nova relació política amb el Marroc" i ha argumentat que si aquesta és la nova etapa i les noves maneres de relacionar-nos, "és suficient per a exigir el seu cessament".
En aquest sentit, ha recordat l'increment de la violència de les forces marroquines cap al poble sahrauí als territoris ocupats en la zona controlada pel Front Polisario, on "es continuen produint bombardejos i atacs amb drons".
Pel que fa a Grande-Marlaska, Mulet ha sostingut que "no podem tindre un ministre de l'Interior que permet barbaritats com aquestes", assenyalant que policies marroquins van travessar la frontera amb "total connivència espanyola, per a massacrar els immigrants dins del territori espanyol".
Per acabar, des de Compromís s'ha afirmat que aquests fets han d'avergonyir tota la Unió Europea i que el Marroc no pot ser mai el soci que "controle o regule" aquesta frontera, ja que és un "estat terrorista" que no respecta els drets humans.
Més llegit
-
Investiguen la causa de la mort d'un matrimoni irlandés trobat pels fills al 'jacuzzi' d'un xalet de luxe a Cullera
-
La Generalitat invertirà 56,5 milions per a eliminar la canya invasora de les zones afectades per la dana i de competència de la CHX
-
Una barrancada massiva deixa almenys 160 morts i 900 desapareguts al Nepal i la Xina
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Les AMPA acusen el Consell de “perseguir docents” en haver modificat les funcions de la inspecció educativa
-
Buñol s'enfanga de roig a colp de tomaca