Els comerços del centre de València es blinden davant de les mobilitzacions d’esta vesprada

Els aparadors protegits amb fustes i tanques i el tancament de botigues reflectixen la preocupació dels comerciants davant de possibles aldarulls

València es blinda contra Blocus / À Punt NTC

Alguns comerços del centre de València no han obert este dissabte i altres han decidit buidar els locals o protegir els aparadors i les portes amb taulons de fusta i tanques. Els negocis es preparen així davant de les mobilitzacions previstes per a esta vesprada, en una jornada amb menys moviment de l’habitual en el principal eix comercial de la ciutat.

Es tracta d'una protecció sense saber el grau de necessitat. En una de les botigues, els operaris han instal·lat fustes resistents al foc per a reforçar la protecció de l’establiment. Segons ha explicat un dels responsables, els taulons podrien resistir fins i tot un possible llançament de còctels Molotov. Els treballadors contractats per a estes tasques asseguren que han estat tota la nit preparant els comerços.

La preocupació pels possibles saquejos i aldarulls ha fet que molts establiments hagen avançat el tancament o tinguen previst fer-ho durant les pròximes hores. Els comerciants expliquen que no hi ha l’afluència habitual d’un dissabte i que la por ha marcat l’activitat de la zona, on este matí s’ha vist poc moviment més enllà dels turistes.

La Delegació del Govern ha anunciat un dispositiu policial "contundent, suficient i flexible", que cobrirà tant el centre de València com l’àrea metropolitana. L’Ajuntament també ha desplegat el dispositiu previst amb motiu de les festes de Halloween i ha recomanat a la ciutadania evitar el centre esta vesprada.

També et pot interessar

stats