Comencen les proves d'electrificació nocturnes del tram de Metrovalència entre Torrent i Vilanova de Castelló
Estes actuacions d'FGV s'emmarquen en el procés de recuperació del tros de la línia 1 que encara està inoperativa per les destrosses del 29-O
Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat este dijous de matinada les proves d'electrificació en el tram de Metrovalència comprés entre Torrent (Horta Sud) i Vilanova de Castelló (Ribera Alta), pel qual discorre la línia 1. Segons ha anunciat l'empresa pública en un comunicat, formen part dels treballs que s'escometen des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària després dels greus estralls ocasionats per la dana del passat 29 d'octubre. En concret el tros entre l'estació de València Sud i l'últim municipi connectat de la Ribera Alta, que es manté inoperatiu set mesos després, abasta uns cinquanta quilòmetres de via i una vintena de parades en les línies 1, 2 i 7.
Abans de començar estos treballs d'electrificació, un tren ha fet en la tard-nit del dimecres tot el recorregut del tram per a supervisar el traçat i comprovar que tots els elements necessaris per a la prova estaven en perfectes condicions. Estes mateixes actuacions també es faran a partir de la setmana que ve en el tram entre València Sud i Torrent per a completar així el traçat que actualment es troba fora de servei. Les proves amb el pas dels combois tenen lloc durant la nit, ja que durant el dia continuen els treballs d'instal·lació de l'electrificació i elements complementaris.
Esta fase de proves es du a terme una vegada s'han completat les grans obres que s'han executat en els últims mesos en este tram per a rehabilitar la superestructura de via i electrificar diferents zones, amb un pressupost d'11,6 milions d'euros, IVA inclòs. En els darrers mesos s'han resolt prop de cent incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de cinquanta quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l’Alcúdia, Massalavés, Alberic i Vilanova de Castelló.
Les actuacions acomplides afecten l'adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i closos que s'havien enfonsat o deformat. Amb estes últimes proves conclouran les tasques d'adequació del tram Paiporta - Vilanova de Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el 21 de juny, la data que s'ha fixat la Generalitat.
Perill d'electrocució
A conseqüència de l'electrificació del tram, FGV adverteix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, ja que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria. "Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tan directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu", remarca el gestor ferroviari.