Comença el juí a quatre homes per l'agressió sexual a una menor, de catorze anys, el 2020

Entrevistem l’advocat de la víctima, Juan Molpeceres Pastor: “És un cas que creiem que deu conéixer l’opinió pública”, perquè, “hi havia persones presents que no van fer res per ella”

Ciutat de la Justícia de València / Arxiu
Ciutat de la Justícia de València / Arxiu / À Punt

Des d’este dilluns, i fins al 4 de juny, se celebrarà el juí en el qual es jutjarà quatre homes, tres d'ells acusats d'abusar sexualment d'una menor d'edat, de catorze anys en el moment dels fets, i un quart acusat d'un delicte de corrupció de menors cap a la mateixa víctima. 

L’advocat contractat per la família de la víctima, Juan Molpeceres Pastor, ha explicat a À Punt que els fets van ocórrer durant una festa “en un espai obert” en la qual “hi havia prop de quaranta persones, pràcticament totes majors d’edat i amb una majoria d'homes”. Va ser a nit del 27 de setembre del 2020.

“Es van detindre fins a deu persones, progressivament"

“La menor va ser agredida per un grup molt ampli de persones sense comptar amb el consentiment ni la participació de la víctima”, la qual, afirma, “no era plenament conscient del que estava ocorrent perquè, a més, li van oferir alcohol en la festa”. “Es van detindre fins a deu persones, progressivament, i només van a juí les identificades per la menor com a perpetradores de la conducta sexual”.

"Altres individus no van poder ser identificats i van mantenir relacions sexuals amb la menor sota l’emparament dels quatre acusats, almenys de dos d’ells”

Molpeceres relata que, tot i que no ho han pogut demostrar, la menor “sospita que li subministraren alguna altra substància” a través de les copes, perquè “es va trobar en un estat en el qual mai s'ha tornat a trobar, encara que haja begut alcohol”. Per esta raó, la defensa de la menor sospita que va ser intoxicada. “En qualsevol cas”, afirma, “no estava en condicions, ni per l’edat ni pel consum d’alcohol”. Uns fets que “no van importar per als agressors a l’hora de continuar amb la seua acció”.

Falta de consentiment

“Segons el nostre ordenament, no hi ha consentiment vàlid fins que no es compleixen setze anys” incideix l’advocat, “a més, pel consum d’alcohol, que la va influir, i per la dinàmica de l’agressió sexual”, recalca. “La van portar darrere d’un mur, la van agredir sexualment diversos individus i, a més, van passar altres individus que no van poder ser identificats i van mantenir relacions sexuals amb la menor sota l’emparament dels quatre acusats, almenys de dos d’ells”.

“Este cas és especialment important perquè prenguem consciència com a ciutadans de la responsabilitat que es té en actes d’este tipus de forma col·lectiva”. L’advocat explica que “moltes vegades un d’ells no seria capaç de dur a terme un acte d’este tipus, però influït pel grup són capaços d’arribar a una situació tan brutal”.

“Només s’ha pogut encausar aquells que es van identificar per la mateixa víctima”

“Entenem que les persones que hi estaven presents, que van consentir que eixe acte continuara, i que no hi van intervindre de cap manera, encara més, van animar que es produïra són també responsables”, remarca el representant de l’acusació particular. “En ser un grup tancat, s’han protegit i no han identificat eixes persones”, per tant, explica “només s’ha pogut encausar aquells que es van identificar per la mateixa víctima”, la qual, recorda l’advocat, tenia greument disminuïdes les facultats volitives”.

Participació d'un menor

Tot i l’estat en el qual es trobava la menor, “sí que va percebre que era gravada, concretament, per un menor d’edat que va intervindre en els fets, tot i que no ho va fer en l’acte sexual”. Uns vídeos que no s’han pogut trobar. El menor identificat, de desset anys en el moment dels fets, “estava present, però no va participar materialment dels actes sexuals, ja ha sigut jutjat i condemnat pels jutjats de menors, amb una sentència ferma”.

“És un cas que creguem que deu conéixer l’opinió pública”

“És un cas que creiem que deu conéixer l’opinió pública”, afirma. Pel fet que, “més enllà de la brutal agressió”, va haver-hi “unes persones que hi estaven presents, ho van veure, que d’alguna manera participaren també del mateix acte i que no van fer absolutament res per la víctima”.

Penes de dotze a vint-i-quatre anys

Des de l’acusació particular es demanen penes de dotze anys per a cadascun dels acusats, per les agressions sexuals pròpies sense comptar amb la cooperació, la qual cosa suposaria una pena de vint-i-quatre anys de presó.

La Fiscalia sol·licita inicialment vint-i-quatre anys de presó per a un dels acusats per dos delictes d'abús sexual a la menor de setze anys. Per a altres dos processats sol·licita dotze anys de presó per un delicte d'abús sexual. Finalment, per al quart encausat, demana cinc anys de presó per un delicte de corrupció de menors.

“És molt important el suport de la comunitat i la consciència que estos fets succeeixen"

“La menor ha estat molt marcada pels fets, dels quals se l’ha culpabilitzat en l’entorn de la localitat valenciana on van ocórrer”. Una culpabilitat que la mateixa víctima ha arribat a sentir “pel fet d’haver estat allà i haver permés que això succeïra”. Amb el temps, “ha adquirit consciència que va ser una agressió sexual, una barbaritat i que ella no és culpable de res”.

“És molt important el suport de la comunitat i la consciència que estos fets succeeixen per tal que, entre tots, posem els mitjans necessaris perquè no tornen a ocórrer, la qual cosa és el màxim propòsit de l’acusació particular, que això no torne a ocórrer”, conclou.

També et pot interessar

stats