El col·lectiu Per l’Horta insisteix en els danys que provocarà l’ampliació de la V-21

Les obres començaren la setmana passada, amb el malestar de molts propietaris de les zones expropiades.

El col·lectiu Per l’Horta insisteix en els danys que provocarà l’ampliació de la V-21
El col·lectiu Per l’Horta insisteix en els danys que provocarà l’ampliació de la V-21

Les obres d’ampliació de la V-21, l’autovia d’entrada a València pel nord, van començar la setmana passada, amb el malestar de molts propietaris perquè no s’han respectat els terminis per a l’execució d’aquesta infraestructura, que a més destruirà 60.000 metres quadrats d’horta productiva.

El portaveu del col·lectiu Per l’Horta, Marc Ferri, ha explicat en Les notícies del matí que l’oposició de la plataforma es basa en dues qüestions: d’una banda, l’autovia, una infraestructura de caràcter estatal, afecta una zona protegida per la llei autonòmica; a més, va contra la política desplegada per l’Ajuntament de València en matèria de mobilitat, la qual s’ha basat en la reducció de cotxes i el foment de la mobilitat no motoritzada. 

Ferri s’ha mostrat decebut per la postura que ha adoptat la Generalitat davant l’ampliació de la V-21 i ha retret a Consell que “només haja demanat que es revisara i es minimitzara l’impacte”. “Mai sabrem que hauria passat si s’haguera oposat de manera rotunda”, ha dit. 

El portaveu també s’ha posicionat en contra de l’ampliació nord del port de València, sobre la qual ha apuntat: “Sona molt bonic tindre un port cada vegada més gran, però estem en emergència climàtica”. Des de col·lectiu Per l’Horta consideren que, en matèria d’infraestructures, cal apostar pels trens de rodalia, i que els recursos s’han de destinar a la millora de la connexió entre la ciutat de València i la de Castelló. 

També et pot interessar

stats