La ciutadania valenciana, la que més reclama per problemes en la compra d’aliments

Un 63% dels usuaris de la Comunitat Valenciana assegura que no disposen d’informació suficient sobre alimentació i consum.

La ciutadania valenciana, la que més reclama per problemes en la compra d’aliments
La ciutadania valenciana, la que més reclama per problemes en la compra d’aliments

El 64% de la ciutadania valenciana acostuma a reclamar quan té algun problema en la compra de productes d’alimentació i gran consum. D’aquesta manera, la Comunitat Valenciana és l’autonomia on més queixes es presenten per aquest motiu.

Aquesta és una de les conclusions de l’Enquesta sobre hàbits de consum 2018 de la Mesa de Participació d’Associacions de Consumidors (MPAC), que assenyala que al territori valencià, les queixes es presenten a través dels serveis d’atenció al client dels establiments més que en la resta de comunitats autònomes.

D’acord amb les dades d’aquest estudi, els valencians coincideixen en molts punts amb la resta de la població espanyola però també se situen per damunt de la mitjana a l’hora de reclamar i de trobar a faltar una informació més completa per als consumidors.

Davant d’aquesta pregunta, un 63% dels usuaris de la Comunitat Valenciana opina que els consumidors no disposen d’informació suficient sobre alimentació i gran consum, enfront del 47% de tot el territori espanyol.

A més, l’informe revela que els valencians i les valencianes mengen fora de casa almenys una vegada a la setmana més que els consumidors de la resta d’Espanya.

Una altra dada significativa és que el 80% dels ciutadans valencians prefereix els supermercats per a realitzar habitualment la compra, la qual cosa suposa 18 punts percentuals més que en el còmput global de l’enquesta, que indica que els mercats municipals són un format més popular ací que en altres territoris.

També et pot interessar