Comença la campanya de la dosi de reforç als vacunats amb Janssen

Una incidència informàtica ja resolta ha impedit demanar cita telemàtica durant les primeres hores del dilluns

Vacunació de reforç per als valencians que van rebre la monodosi de Janssen a l'hospital de campanya de Castelló
Vacunació de reforç per als valencians que van rebre la monodosi de Janssen a l'hospital de campanya de Castelló / À Punt

Les 210.000 persones que han sigut vacunades amb Janssen poden demanar una cita per a rebre la dosi de reforç a partir d’aquest dilluns. Així ho ha notificat la Conselleria de Sanitat Universal, que ha recordat que aquesta segona administració del preparat permet optimitzar la protecció contra el coronavirus. 

La dosi de record s'administrarà als centres d’atenció primària i hauran d'haver passat com a mínim tres mesos des de la injecció de Janssen. Aquesta segona dosi serà de Moderna o Pfizer d’acord amb el que va acordar la Comissió de Salut Pública el passat 26 d’octubre.

Les persones interessades ja poden sol·licitar cita per telèfon, acudint en persona al seu centre de salut, a través de l’aplicació GVA+Salut o del web de Sanitat. Una incidència informàtica ha impedit durant les primeres hores del matí concertar la cita telemàticament, però ha quedat resolta a les 12:30 hores, segons han confirmat fonts de la Conselleria.

"Amb la cita prèvia podem programar la vacunació als centres, evitem les aglomeracions i facilitem que es puga seguir de manera paral·lela amb altres processos de vacunació", va assenyalar la consellera de Sanitat, Ana Barceló, aquest diumenge. El preparat de Janssen és, segons explica Sanitat Universal, compatible amb altres vacunes, com ara la de la grip. 

En total, 210.886 persones van rebre la vacuna de Janssen a la Comunitat Valenciana, 76.873 a Alacant, 36.866 a Castelló i 97.147 a València. En la majoria de departaments de salut de la Comunitat Valenciana ja han començat a administrar-se les dosis de record del preparat de Johnson&Johnson, fonamentalment a persones a qui l'ambulatori ja havia notificat la cita prèviament a través d'SMS o per telefòn, han puntualitzat des de Sanitat Universal.

També et pot interessar