Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
Grups ultres animen a mamprendre una "cacera" contra persones d'origen estranger arran de l'atac que un ancià va patir dijous, que la ultradreta relaciona amb la immigració

Nova nit d'enfrontaments a la localitat murciana de Torre Pacheco. L'espiral de violència no cessa i esta matinada de diumenge una nova concentració de grups ultres contra els migrants ha acabat amb cinc persones ferides i un detingut.
L'origen de les tensions estaria en l'atac que va sofrir un ancià de la localitat dijous, un incident que la ultradreta relaciona amb la immigració. Arran d'este fet, diversos grups ultres han animat a través de xarxes socials durant els últims dies a emprendre una "cacera" contra el veïnat d'origen estranger d'este municipi de 40.000 habitants.
La Policia Local i la Guàrdia Civil mantenen activat un dispositiu especial de vigilància, amb més de mig centenar d'agents. Però això no va impedir que la concentració convocada la nit de dissabte al municipi per grups ultres derivara en persecucions i intents d'agressions.
Es preveuen més detencions
La delegada del Govern a la Regió de Múrcia, Mariola Guevara, ha confirmat este diumenge, després de la celebració d'una junta local de seguretat, que es preveuen noves detencions en relació amb els últims disturbis.
Guevara ha assenyalat que, encara que ja hi ha una persona detinguda per un delicte de desordres públics, “n'hi ha moltes més identificades” i ha assegurat que el dispositiu de seguretat es mantindrà actiu. “Durant la passada matinada es va aconseguir contindre un intent d'enfrontament gràcies al desplegament conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local, la qual cosa va permetre una nit tranquil·la i sense incidents greus”, ha explicat.
Per la seua banda, el coronel de la Guàrdia Civil, Francisco Pulido, ha anunciat que es mantindrà un dispositiu de reforç en els pròxims dies, especialment en zones sensibles, per a garantir la seguretat ciutadana i evitar nous altercats.