Cheste recupera el viaducte de la CV-50, una artèria viària essencial afectada per la dana

Els treballs, en els quals s’han invertit 8,7 milions d’euros, han permés ampliar el pont, que tindrà més capacitat en cas de crescuda del Poio.

El viaducte sobre la CV-50, en l'entrada de Cheste, que s'ha reobert al trànsit este divendres
El viaducte sobre la CV-50, en l'entrada de Cheste, que s'ha reobert al trànsit este divendres / À Punt NTC

Primer va ser un pont militar provisional que va instal·lar l’exèrcit, després un pas provisional pel llit del Poio i, per últim, s’ha recuperat el viaducte original, amb una enorme biga de 36 metres i 190 tones de formigó que van portar, a poc a poc des de Sevilla. El veïnat de Cheste ha vist este divendres com es restablia una important artèria en les comunicacions, que va quedar greument afectada per la barrancada d’octubre, el pont de la CV-50, sobre el barranc de Poio i que permet la connexió amb l’A-3.

Amb la posada en servei d’este pont, nou mesos i mig després de la dana, sols queda una única via de titularitat autonòmica per a rehabilitar, la CV-33 a Torrent, com ha recordat el cap del Consell, Carlos Mazón, durant la reobertura d’esta via. En els passos provisionals i les obres de rehabilitació la Generalitat ha invertit 8,7 milions d’euros.

A més d’un accés essencial per a veïnat, transport públic i les empreses de la zona, com destacava l’alcalde de Cheste, José Morell, les obres de rehabilitació del pont sobre la CV-50 ha permés augmentar la capacitat hidràulica del pont, de manera que “s’incrementa la seguretat de cara a futures avingudes”, com assenyalaven des de la Generalitat.

Amb este pont, queden rehabilitades 17 de les 18 carreteres autonòmiques afectades per la dana. Unes vies que, com assenyalava Mazón, han quedat restablides “en temps rècord”. “La d’este pont va ser una de les imatges de la riuada que se’ns va quedar gravada. La riuada va deixar díhuit carreteres autonòmiques destrossades i 57 centres de salut arrasats, ningú no ens va avisar [que quedarien així], però des del dia u –en referència l'endemà de la tragèdia— ens vam posar a la faena”, exposava Mazón.

En este sentit, el cap del Consell recordava que la Generalitat ha invertit 75 milions en la reconstrucció de les carreteres autonòmiques afectades.

La reconstrucció del viaducte sobre la CV-50 que s’ha obert este divendres s'ha realitzat en tres fases, la primera amb la instal·lació d'un pont militar. Esta solució provisional va permetre recuperar la connexió del nucli urbà i restablir el transport públic amb autobús, donat que la línia de tren amb parada a este municipi de la Foia de Bunyol, no està operativa encara perquè també va quedar arrasada per la dana.

Posteriorment, es va fer una segona intervenció, amb un pas provisional, en el qual va invertir la Generalitat 1,3 milions d'euros. Després, hi va haver una tercera fase dels treballs que han permés recuperar el viaducte original. S’ha col·locat una biga de 36 metres i 190 tones de formigó armat, portada des de Sevilla, i que suposa una fita en la història de l'obra civil valenciana. Amb esta última fase ha quedat recuperada la funcionalitat i la seguretat de la CV-50.

També et pot interessar

stats