El catedràtic Luis Montoro recomana més control policial perquè la reducció del límit de velocitat a 90 km/h siga efectiva

Aquest expert s'ha mostrat partidari de reduir encara més la velocitat si la norma que entra en vigor ara no dona resultats

Imatge de la campanya de la DGT per a informar de les carreteres a 90 km
Imatge de la campanya de la DGT per a informar de les carreteres a 90 km / h / DGT

El catedràtic de Seguretat Viària de la Universitat de València, Luis Montoro, ha assegurat a Les notícies del matí que perquè la reducció del límit de velocitat en les carreteres convencionals de doble sentit de 100 km/h a 90 km/h siga efectiva ha d'anar acompanyada d'una major formació als conductors i més control policial en les carreteres. 

Segons Montoro, els conductors han de saber que reduir la velocitat a 90 km/h "farà que es frene 14 metres abans". Segons puntualitza, "la diferència és com caure d'un nové pis o d'un onzé pis". D'altra banda, considera que el control policial a les carreteres espanyoles "és molt baix, ja que hi ha 8.600 guàrdies civils de trànsit "quan serien necessaris 15.000". A més, segons assenyala aquest expert, a Espanya hi ha 27 radars per cada milió d'habitants, "quan la mitjana europea és de 73", quasi tres vegades més.

Montoro considera que la reducció del límit de velocitat és necessària perquè ve en un context en què durant quatre anys s’han incrementat les víctimes mortals i un 75% d'elles es produeix en carreteres convencionals. Per al catedràtic de Seguretat Viària, la norma evitarà la confusió entre els conductors, ja que hi havia carreteres de 90 km/h i unes altres a 100 i, a més, "incideix en el problema de la velocitat, que està darrere de molts dels accidents". A més, segons explica, va en la línia de la resta de països europeus, on la majoria té una limitació de 90 i alguns, com França, de 80 km/h.

També et pot interessar

stats