Els casos actius de violència de gènere a la Comunitat Valenciana pugen a 17.111 en juliol
Vora 3.000 són casos d’“especial rellevància”, mentre que tres estan catalogats de risc extrem
El Ministeri de l'Interior té detectats, a 31 de juliol, 104.666 casos actius de víctimes de violència de gènere, dels quals 1.165 estan en risc alt i 14 en risc extrem. Del total de casos comptabilitzats, 17.111 corresponen a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta d’enguany que la situa com la segona autonomia amb més casos.
Segons les dades estadístiques del departament que dirigix Fernando Grande-Marlaska, malgrat haver començat 2026 encadenant quatre mesos de baixada en el nombre de casos actius, a partir de l’abril es van començar a repuntar fins al passat mes de juliol, que han arribat a 17.111, la xifra més alta de l’any.
Pel que fa als diferents nivells de risc —baix, mitjà, alt i extrem— tots han experimentat una evolució similar al total i es situen en el nombre més alt de l’any, excepte els casos catalogats com de risc extrem. En este cas, al juliol els casos han baixat a 3 després d’haver arribat a ser-ne 10 al maig, la xifra més alta de l’any de moment. Així, actualment Interior té registrats 13.638 casos de risc baix, 3.186 de risc mitjà i 284 de risc alt, a més dels 3 de risc extrem.
L'estadística també reflectix els casos d’“especial rellevància”, és a dir, aquells en què “es detecta una especial combinació d'indicadors que augmenten de manera significativa la probabilitat que l'agressor exercisca sobre la víctima violència molt greu o letal”. Dels 13.464 que n’hi ha a tota Espanya, 2.939 estan a la Comunitat Valenciana, un 21,82% del total.
Per comunitats, el nombre més gran de casos actius de violència de gènere està a Andalusia, amb 27.885 casos actius; la Comunitat Valenciana (17.111), Madrid (2.591), Canàries (6.462), Galícia (6.188), Múrcia (5.733), Castella-la Manxa (5.776), Castella i Lleó (5.586), Balears (4.306), Extremadura (2.967), Aragó (2.436), Principat d'Astúries (2.293), La Rioja (924), Ceuta (330) i Melilla (235). Cal recordar que en estes estadístiques del Ministeri d’Interior no apareixen les dades ni de Catalunya ni del País Basc.
Atenció a les víctimes
El 016 atén totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 53 idiomes diferents. És gratuït, funciona les 24 hores i no deixa rastre en la factura, però s'ha d'esborrar de la llista de telefonades. També s’hi pot contactar a través del correu 016-online@igualdad.gob.es i del WhatsApp en el número 600 000 016, i els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10.
En una situació d'emergència, es pot telefonar a l'112 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062) i, en cas de no poder fer-ho, es pot recórrer a l'aplicació Alertcops, des de la qual s'envia un senyal d'alerta amb geolocalització a la policia.