La campanya de Nadal crearà 144.450 contractes als comerços valencians
Se’n firmaran un 5,7% més que l’any passat, però el volum de contractacions està un 2% per davall de les previsions nacionals, segons Adecco.
La campanya nadalenca d’enguany generarà 144.450 contractes a la Comunitat Valenciana, un 5,7% més que l’any passat, segons un informe d'Adecco i la seua divisió Adecco Outsourcing. Malgrat aquest augment, considerat "molt positiu" per la consultora, serà quasi un 2% inferior al del conjunt de l'Estat.
Adecco preveu que al novembre i gener es firmaran a Espanya prop d'1.148.000 contractes, un 7,3% més que en el mateix període de 2017-2018. Per a Adecco, es tracta d'una "xifra positiva", però que es troba "lleugerament per davall" del creixement de la campanya en 2018, que va ser d'un 8%.
A pesar de la incertesa política i econòmica que viu l’estat espanyol, la valenciana serà la tercera autonomia amb major quantitat absoluta de contractacions. Pel que fa a la distribució territorial dels contractes de la campanya nadalenca, les comarques centrals oferiran la majoria, 104.760 concretament, un 7% més que la passada campanya.
D’altra banda, les comarques del sud oferiran 22.470 contractes, un 2% més que en 2018, mentre que a les comarques del nord, segons l’estudi d’Adecco, presentaran un 3% més de contractes que l’any passat, en total seran 17.200, per tal de donar cobertura a les compres dels últims mesos de l’any i els primers de 2020.
Major duració
Respecte a la duració dels contractes, Adecco ha assenyalat que serà superior a la dels últims anys, ja que la campanya començarà amb els descomptes del Black Friday de novembre i el Cyber Monday. A més, la campanya s’allargarà fins a finals del mes de gener, incloent així el període de rebaixes. Després de la campanya, un 17% de les contractacions podrà prolongar-se en els següents mesos de 2020.
La majoria de les noves contractacions es produiran en el sector del gran consum, atenció al client i vendes, on s'espera un increment de fins a un 40% en la contractació respecte a la resta de mesos de l'any, perquè moltes empreses tenen prop del 50% de la seua facturació lligada a aquest període.