Camioners valencians, bloquejats a la frontera amb França per una protesta per la pujada dels carburants

Els transportistes d'una empresa de Paterna fa 48 hores que estan parats als seus vehicles sense rebre assistència.

La situació més complicada es viu a la frontera amb Bordeus i Irun, on alguns transportistes fa 48 hores que estan parats

Les protestes contra la pujada dels preus dels carburats continuen col·lapsant les carreteres de França. Aquest matí s'ha obert la frontera d'Irún que era l'única que quedava encara bloquetjada, i centenars de camiones valencians que estaven atrapats pels piquets del moviment dels jupetins grocs han pogut reiniciar la marxa. Tot i això, el sector del transport fa recompte de pèrdues ja que la indústria ha començat a patir la falta de subministrament. 

No és una vaga ni la convoquen els sindicats. El moviment "jupetins grocs" és una protesta, inicialment dels camioners francesos, per la pujada dels preus dels carburants, a la qual s'han sumat centenars de milers de francesos contra les polítiques del president Macron. 

Han tallat carreteres per tot el país i han paralitzat l'economia, dos persones han perdut la vida i els efectes ja es deixen notar a tota Europa. Centenars de camioners valencians han estat bloquejats durant hores i alguns mostraven la seua desesperació en declaracions a À Punt.

La situació ha sigut especialment complicada a la frontera amb Bordeus i Irun, on alguns transportistes han estat bloquejats més de 48 hores  als seus vehicles, com ha contat a Les notícies del matí Manuel Fernández, operador de trànsit d'una empresa de transports de Paterna. 

Fernàndez ha assegurat que el 80% dels 40 camions de la seua flota han estat aturats a la frontera i que, en tot aquest temps, els conductors i les conductores no han rebut assistència de les autoritats. 

A més, ha explicat que els transportistes han patit una “situació hostil”, immobolitzats per barricades amb tractors i rodes en flames que els manifestants només obrien puntualment per a permetre el pas de turismes amb menors o persones amb problemes de salut. 

“Estan punxant rodes, no ens deixen repostar, és una situació crítica”, ha afegit Fernando Saiz,  el director comercial de Transports Campillo, també a Paterna, amb 20 vehicles més parats entre França i Espanya. Calcula que l'empresa ha perdut 4.000 euros per camió i per setmana. 

La protesta va arrancar dissabte i podria mantindre's fins al divendres, quan els jupetins grocs tenen previst marxar a París per a integrar-se en una gran manifestació a la capital francesa.

Pèrdues en el transport i en la indústria vinculada a l'exportació

Manuel Fernández no s'aventura a donar xifres, però avança que la desfeta serà milionària. A més del cost diari per a les empreses i treballadors autònoms del transport, recorda que l'impacte afectarà tota la indústria valenciana, sobretot les companyies que depenen de l'exportació. 

“Hi ha empreses que no estan rebent les mercaderies i això pot incrementar els costos de molts sectors, per a no haver de parar línies de producció en el sector automobilístic, el sector sanitari... es pot posar la cosa un poc  complicada”, ha alertat l'operador de trànsit.

També et pot interessar

stats