La calor retarda la campanya de la carxofa de Benicarló amb denominació d'origen

Els llauradors esperen traure rendibilitat malgrat l'increment dels costos d'enguany

La calor retarda la campanya de la carxofa de Benicarló amb denominació d'origen / À Punt NTC

La calor ha retardat la campanya de la carxofa de Benicarló (Baix Maestrat) amb denominació d'origen que es preveu que arribarà als dos milions de quilos. La falta de fred no ha permés començar fins aquests dies la seua certificació, que enguany tindrà un sobrecost en la producció. 

Fa quinze dies que les carxofes han entrat als magatzems, però no ha sigut fins a la davallada de les temperatures que és quan s'han pogut començar a certificar amb la denominació d'origen. Només una quarta part de la producció se certifica com a DO.

A pesar de l’augment dels costos, els llauradors esperen traure rendibilitat. “Ha pujat el preu de l’energia i dels fertilitzants al voltant d’un 20%, però confiem que els clients hi col·laboren”, assegura Enric Morera, llaurador de Benicarló. 

El mercat nacional és la principal destinació, on lideren comunitats autònomes com Catalunya, Madrid o el País Basc. A més, amb noves varietats també s'ha arribat a mercats com Alemanya o França on demanen més grandària.

Enguany una campanya en les xarxes ha promocionat el consum entre els joves pel seu valor nutricional i gastronòmic. Precisament la festa al voltant d’aquest producte ha sigut premiada com un dels tres millors festivals gastronòmics d'Europa.

També et pot interessar

stats