El Botànic demana continguts en l'ESO sobre els riscos i oportunitats de les noves tecnologies

Registra a les Corts una proposició no de llei perquè es desenvolupen continguts pedagògics al voltant de la nova cultura digital.

L'objectiu és garantir els coneixements de tot l'alumnat sobre els riscos i les oportunitats que suposen les noves tecnologies
L'objectiu és garantir els coneixements de tot l'alumnat sobre els riscos i les oportunitats que suposen les noves tecnologies / Unsplash

Els grups parlamentaris del PSPV, Compromís i Unides Podem, formacions que integren el Consell del Botànic, han registrat a les Corts una proposició no de llei perquè el parlament valencià inste la Conselleria d'Educació a impulsar continguts pedagògics al voltant de la nova cultura digital en l'educació secundària obligatòria (ESO). L'objectiu és “garantir els coneixements necessaris de tot l'alumnat sobre els riscos i les oportunitats que suposen les noves tecnologies”.

La proposta dels grups del Botànic incideix en la necessitat de dotar de protagonisme, dins d'aquests continguts, la protecció de la privacitat individual, l'ús responsable de la tecnologia respecte a terceres persones i les conseqüències legals d'un mal ús de les tecnologies.

La iniciativa assenyala també la importància de desenvolupar “les eines oportunes de formació del professorat per a garantir la implantació correcta d'aquests continguts en els centres educatius, a més d'estudiar la viabilitat de l'ús per part de l'alumnat durant aquestes unitats didàctiques d'aparells com mòbils, tauletes i ordinadors, entre altres”.

Així mateix, aquesta proposició no de llei insta la Conselleria d'Educació a introduir l'alumnat en l'argot tecnològic, majoritàriament importat de la llengua anglesa, per a garantir un coneixement més ampli i en profunditat del funcionament i tractament de la informació personal per part de les plataformes digitals.

També et pot interessar

stats