Benidorm supera el capítol de les falses denúncies per intoxicacions alimentàries

Les companyies turístiques de la Marina Baixa afronten els perjuís de les ciberestafes.

Vista panoràmica de Benidorm
Vista panoràmica de Benidorm

El sector hostaler de Benidorm dóna per tancat l'episodi de les denúncies falses per presumptes intoxicacions alimentàries presentades per turistes anglesos. Aquestes pràctiques legals, promogudes per diversos despatxos d'advocats del Regne Unit per a traure'n profit, van ser un maldecap per als hostalers de la ciutat de la Marina Baixa. Es calcula que els van suposar un desfalc de 60 milions d'euros.

El pitjor moment va ser entre els anys 2016 i 2017, amb vora deu mil reclamacions falses per presumptes intoxicacions. El govern britànic hi va actuar i, entre altres mesures, va canviar la legislació per a penalitzar aquests comportaments. Després de jutjar un gran nombre de falsos denunciants, se'ls va obligar a indemnitzar els operadors turístics. Tot plegat ha fet que enguany aquest frau siga només un malson.

Tanmateix, el sector turístic de Benidorm lluita ara contra les ciberestafes. En el 90% dels casos, es tracta de clients que abonen les estades o les consumicions amb targetes de crèdit de països extracomunitaris amb l’objectiu d’evitar que posteriorment l’entitat puga reclamar els impagaments.

També et pot interessar

stats