Barceló avança que la vigilància durant les Falles serà extrema "perquè la pandèmia no ha acabat i la vacuna no és el final"
Cada comissió fallera comptarà amb un coordinador Covid que serà responsable de controlar els aforaments i el compliment de la normativa sanitària
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha avançat que la vigilància davant de la celebració dels actes fallers de l'1 al 5 de setembre serà "extrema" perquè, ha assegurat, la pandèmia "no ha acabat i la vacuna no és el final del cicle".
Així ho ha expressat la consellera en declaracions als mitjans després de la visita que ha fet aquest dilluns a l'UCI de l'Hospital General Universitari d'Elda, a la comarca del Vinalopó Mitjà , després de les obres d'adequació que s'han realitzat, així com les unitats de Pneumologia i Endoscòpies Digestives.
La titular de Sanitat ha incidit en el "compromís" que tenen les comissions falleres i les administracions locals, com l'Ajuntament de València i els municipis que celebraran actes, i ha tornat a apel·lar "a la prudència".
Cada comissió fallera comptarà amb un coordinador Covid
Sobre aquest tema, ha apuntat que cada comissió fallera comptarà amb un coordinador Covid que serà "responsable de controlar els aforaments i el compliment de la normativa" sanitària. "Hem de ser prudents encara que ens hagen vacunat", ha afirmat, alhora que ha admés que "es pot produir algun tipus de repunt" però "és molt prompte per a avançar qualsevol situació".
Sobre aquesta possibilitat, Barceló ha assenyalat que un augment dels positius "es pot produir no sols per activitats falleres" i estaria "associat a una major mobilitat". "Ara mateix estem en un canvi de cicle. Tornem de vacances i, per tant, ens movem més", ha asseverat. "No sabem com serà el comportament però crec que serà responsable", ha agregat.
Més llegit
-
Les causes i els efectes de l'incendi a Gátova, en primera persona
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
La Guàrdia Civil deté a Espanya dos fugitius reclamats per les autoritats alemanyes per tràfic de drogues
-
Torrent repararà huitanta camins rurals danyats per la dana
-
Junts, ERC i la CUP denuncien l’actuació policial contra els seguidors del Barça fora del Martínez Valero d’Elx
-
L'entrada de milers de persones migrants a Ceuta dispara el racisme a les xarxes: 9.600 missatges d'odi en només dos dies
Més vist
-
24.08.2026 | Cantem! | Final Benifaió-Segorbe
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
Los Destellos
-
24.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge