304.908 cites presencials i 350.686 telefòniques, balanç de la primera setmana amb doble modalitat d’atenció sanitària

Sanitat creu que les dades demostren que les cites telefòniques s'han consolidat entre la població per a resoldre problemes que no necessiten atenció presencial

Els metges d\'atenció primària denuncien un excés d\'agressions
Un metge d'atenció primària durant una consulta presencial / À Punt NTC

El balanç de la primera setmana en què s’ha pogut triar entre l’atenció primària presencial i la telèfonica és de 304.908 cites presencials i 350.686 telefòniques. Un balanç que la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, considera positiu perquè prova que aquestes dues formes complementàries d’atenció estan tenint una bona acollida entre la ciutadania. 

La consellera ha destacat que les cites telefòniques s'han consolidat entre la població per a resoldre problemes que no necessiten atenció presencial, especialment en medicina de família i pediatria. L’explicació és que la pandèmia ha obligat a fer tot tipus de gestions i consultes a través del telèfon, i molta gent ha comprovat que tràmits com resoldre dubtes puntuals, conéixer resultats de proves o rebre informació d’interconsultes amb altres professionals es poden fer telemàticament de forma adequada. 

L’objectiu d’aquest sistema mixt, ha assenyalat Barceló, és optimitzar l'assistència, previndre que hi haja un nombre major de persones als centres d'atenció primària i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris.

També et pot interessar