Augmenten els accidents que involucren patinets elèctrics
Només a València s’ha produït més de 350 incidents amb aquests vehicles enguany, l’últim amb una víctima mortal
La proliferació dels patinets elèctrics ha suposat també un augment de la sinistralitat. En tot Espanya l'any passat van morir tretze persones en accidents en què es van veure implicats patinets, i cinc dels casos foren com l'ocorregut aquest dimecres a València, on una dona ha estat atropellada per un cotxe.
De fet, mentre que l'any 2017 se'n van registrar només set a la ciutat de València, l'any passat en van ser 640. I en els primers sis mesos d'aquest 2022 ja s'han superat els 350; en concret, hi ha hagut 364 accidents, dos cada dia, i el de hui és el primer amb un resultat mortal. Per aquest motiu, des de l'Ajuntament s'estudia la possibilitat d'imposar una assegurança obligatòria.
Però no només han crescut els accidents, també les denúncies als conductors i conductores de patinets. A València, des que ha començat l'any, la Policia Local ha imposat vora 2.000 sancions.
Circular sense el casc posat, per exemple, se sanciona amb 100 euros, però les multes poden arribar fins als 1.000 euros, depenent de les infraccions. Des de l'Ajuntament del Cap i Casal s'ha impulsat una ordenança municipal per a l'ús correcte d'aquests vehicles de desplaçament unipersonal.
Unes mesures que cal complir i que han de conéixer tant qui té un patinet com qui el lloga. En establiments de lloguer de bicicletes com Go Valencia, al barri de Russafa, molts dels llogaters i llogateres venen d'altres països, i segons indica el propietari de l’establiment, Orlando Amador, se'ls informa de les seues obligacions, com la prohibició de circular amb auriculars i telèfon mòbil i de conduir per les voreres, i l'obligatorietat de portar el casc.
Més llegit
- 
                        
                                                        Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
- 
                        
                                                        Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica
- 
                        
                                                        La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
- 
                        
                                                        Detingut per quarta vegada en un mes el lladre de les xapes per dos nous robatoris a Benimaclet
- 
                        
                                                        Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
- 
                        
                                                        Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert