Augmenta l'ús dels fulls de reclamacions

Si els negocis es neguen a donar els fulls, s'enfronten a sancions entre 3.000 i 15.000 euros

Augmenta l'ús dels fulls de reclamacions

Quan una persona acudeix a un restaurant o una botiga i l'atenen malament té dret a reclamar, i de fet, cada vegada ho fem més. Segons les organitzacions de persones consumidores, han augmentat les queixes, a través dels fulls de reclamacions. 

Tots els negocis han de tindre aquests impresos i, si l'usuari els sol·licita, l’establiment els ha de traure de manera obligatòria. Si no, s'enfronten a sancions entre 3.000 i 15.000 euros. “En moltes ocasions hi ha dificultats perquè els propietaris traguen els fulls de reclamacions. Fins i tot hi ha casos que la gent ha hagut de telefonar a la policia”, ha assegurat Pau Bernad, secretari general de Facua Comunitat Valenciana. 

És important omplir bé l'imprés, amb totes les dades. Inclou còpies de diferents colors: per a l'usuari, per a l'establiment i, el més important, per a l'administració. Aquestes, segons expliquen des de Facua, es poden entregar a l’oficina municipal d’informació al consumidor o en la direcció general de consum presencialment o bé amb un correu certificat. 

Recomanen endur-se'l a casa per a emplenar-lo amb tranquil·litat, però després cal portar-los perquè els signen. Els negocis han de contestar, també de manera obligatòria i tenen entre un i dos mesos per a fer-ho.

Però, per què és important reclamar? Pau Bernad ha assegurat que és un mètode perquè els empresaris no s’aprofiten dels clients. “Reclamar és una acció de justícia”, ha manifestat. 

També et pot interessar