Augmenta el joc sedentari, individual i interior entre els xiquets
D’acord amb un estudi del Centre Tecnològic del Joguet, el 35% dels xiquets entre 0 i 12 anys accedeix a Internet diàriament.
Els joguets i les maneres de jugar han evolucionat cap al joc sedentari, individual i d’interior, mentre disminueix el joc actiu, col·lectiu i d’exterior. Són les conclusions que s’extrauen de l’estudi a 636 famílies amb fills entre 0 a 12 anys que arreplega la 28a edició de la Guia AIJU 2018-2019.
L’estudi del Centre Tecnològic del Joguet ressalta que, mentre el lloc de joc dels actuals pares era el carrer en el 43% de casos, per als xiquets de hui és la casa en el 52%. També han canviat els temes de joc, els materials i tipologies de joguets, que ara inclouen més tecnologia.
Segons l’anàlisi, el 35% dels xiquets entre 0 i 12 anys accedeix a internet diàriament, percentatge que suposa el 21% entre els de 0 a 3 anys. El percentatge més elevat és el rang d’edat de 10 a 12 anys, amb un 59%
Una altra de les dades ressenyables de l’estudi és que Youtube és el principal canal al qual els xiquets accedeixen en la xarxa. Encara que la meitat dels pares afirmen que no els sembla adequat, en general se’ls deixa accedir-hi, com ha explicat el coordinador de l’àrea d’Investigació Infantil del Centre del Joguet, Pablo Busó, qui ha dirigit aquesta recerca.
De fet, conclou que les formes de joc actuals tenen a veure amb la influència dels continguts dels vídeos d’aquesta plataforma, ja que el 67% de les famílies indiquen que els xiquets juguen a ser youtubers i reprodueixen en el joc el que veuen en aquests vídeos.
El responsable del projecte ha subratllat que, fins i tot quan la tecnologia pot ajudar a millorar les habilitats digitals dels xiquets, resulta convenient regular-ne el consum per a deixar temps a activitats com el joc lliure a l’exterior.