Aquests són els nous senyals de trànsit de l’any vinent

La DGT ha presentat un esborrany amb l’objectiu d’adaptar-los i fer-los més comprensibles als conductors

Alguns exemples dels canvis en els senyals de trànsit
Alguns exemples dels canvis en els senyals de trànsit / Miquel Sanjuan

La Direcció General de Trànsit (DGT) està preparant una modificació en el catàleg de senyals verticals de circulació que, majoritàriament, s’actualitzen, modernitzen el disseny o canvien en funció de les noves convencions.

Per a la DGT els 18 anys transcorreguts des de l'aprovació del Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, i els canvis tant en la mobilitat com en l'entorn social, tecnològic i cultural que han tingut lloc en els últims temps fan que s'haja de validar si la senyalització viària manté el potencial comunicatiu i aconsegueix l'adequada comprensió de la informació per part dels usuaris.

Així, segons l'esborrany presentat per la DGT, podem dividir aquesta actualització del catàleg de senyals verticals en tres categories principals: 

  • Senyals nous: són aquells que fins ara no tenien cap equivalent amb la normativa de circulació actual. Alguns d’aquests senyals fan referència als nous vehicles de mobilitat elèctrica que han aparegut durant els últims anys, com el patinet elèctric (R-440); al pas d’animals en llibertat que abans no estaven representats, com el porc senglar (P-24), o al perill per la proximitat de trenat (P-35).
  • Senyals a extingir per canvi de disseny: en la majoria dels casos inclosos en aquest apartat s'ha modificat únicament el disseny del senyal, però no la definició. Alguns exemples els trobem en la senyalització de la proximitat d’un pas a nivell sense barreres, que ha sigut substituïda per la imatge d’un tren elèctric en detriment de l’anterior disseny que era de vapor (P-8) o amb el senyal de visibilitat reduïda, que canvia els punts per línies horitzontals per a representar la boira. En els casos concrets dels senyals S‐261, S‐263, S‐263a, S‐264, S‐266 i S‐266a, que il·lustren la proximitat d’una àrea de servei, a més d'haver canviat el disseny dels senyals per a adaptar-lo a la norma, s'han modificat també les definicions.
  • Senyals a extingir per desús: s'inclouen en aquest apartat aquells senyals amb molt poques unitats en les carreteres. En aquesta categoria podem trobar la S-6, referida a fi de túnel, i la R-308a i la R-308b, que indicaven que estava prohibit estacionar els dies imparells i parells, respectivament.

També et pot interessar

stats