Alegría nega que Ábalos celebrara cap festa a Terol
La ministra portaveu ha assegurat que no hi ha “cap prova” que ho demostre i ha demanat al PP i Vox que “deixen de difamar”
La ministra portaveu, Pilar Alegría, ha negat este dijous a la comissió d’investigació del cas Koldo al Senat que l'exministre José Luis Ábalos celebrara cap festa al parador de Terol el 15 de setembre del 2020. Assegura que ella, que també s'hi va allotjar eixa nit, no va sentir res, i que tampoc ha eixit “cap prova fefaent”.
Durant les dos hores de compareixença, ha restat credibilitat als testimonis publicats per dos mitjans, OkDiario i Diario de Teruel, en els quals s'han basat els interrogatoris de senadors d'UPN, Vox i el PP. Les informacions vinculen Ábalos amb una suposada festa amb prostitutes al parador de Terol en plena pandèmia de covid. “Mai vaig sentir absolutament res, mai vaig veure absolutament res”, ha recalcat la també ministra d'Educació quan li han preguntat si hi havia una festa en la suite 101 que ocupava Ábalos al parador.
Ella s'hi va allotjar quan era delegada del govern a Aragó, concretament després d'una inauguració ferroviària a La Puebla de Valverde, al costat de qui aleshores era president aragonés, Javier Lambán, i Isabel Pardo de Vera, presidenta d'Adif, que també van pernoctar al parador, igual que Ábalos i el seu assessor, Koldo García. Ha detallat que ella va sopar al menjador a l'aire lliure al costat de Pardo de Vera, i que després es va retirar a la seua habitació, la 208.
A més de no sentir res, ha recordat que el director del parador va exposar ja en la comissió que no va haver-hi cap comunicat, nota o comentari de cap treballador de l'establiment, ni del servei de neteja, ni atestats policials o factures relacionades. Encara més, Alegría ha apuntat que, si fora cert, a Aragó s'hauria parlat d'eixa festa, “fins i tot al Racó d'Ademús”, sense esperar que es publicara quatre anys després. En diverses ocasions, la ministra ha reptat els senadors de Vox i el PP a denunciar els fets en una seu judicial, però que “deixen de difamar”.
“Vostés no volen saber el que va passar, volen que passe el que vostés volen, encara que siga mentida”, ha emfatitzat Alegría, després d'assegurar que es van complir estrictament les restriccions sanitàries que encara hi havia en l'última fase de la desescalada de la pandèmia, com que no hi haguera reunions de més de deu persones.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
L’Ajuntament de València suspén la mascletà d'este dijous per la pluja
-
La pluja i un seguit d'accidents i avaries causen retencions quilomètriques als accessos a València
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
El cens faller a la ciutat de València creix en 8.000 persones en un any, fins a superar els 128.000 fallers i falleres
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt