Alacant passa de quinze nits tropicals a l'any en la dècada dels 80 a més de cent en l'actualitat
La ciutat ha registrat més d'un centenar de nits tropicals que no baixen dels 22,5 °C

El nombre de nits tropicals al litoral sud de la Comunitat Valenciana, amb mínimes superiors als 20 °C, han passat d'unes quinze en la dècada de 1980 a més de cent en l'actualitat, una situació preocupant que confirma els efectes del calfament global, en este cas a Alacant.
Així ho ha considerat el responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d'Alacant (UA), el catedràtic Jorge Olcina, i assegura que es tracta d'un fenomen "creixent" que s'ha accelerat, especialment, des de l'any 2010. Este dimecres, l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) va informar que la ciutat alacantina ha registrat més d'un centenar de nits tropicals —105 ara mateix— després d'una mínima que no va baixar de 22,5 °C.
Segons Olcina, és una conseqüència directa del calfament del mar Mediterrani, que a hores d'ara encara té una temperatura de 24 °C, situació que no repercutix tant en les màximes diürnes com en la calor nocturna de les ciutats del litoral, amb rècord de nits tropicals i un alt nombre de matinades equatorials amb més de 25 °C de mínima.
"Estes mínimes tan altes que abans es registraven al juliol i agost s'estan estenent fins a juny, setembre i fins i tot a octubre, com estem veient estos dies", ha advertit l'expert.