Ajornen el resultat de les proves de lectura de l'informe PISA d'Espanya per respostes inversemblants

Molts alumnes van contestar en la prova de fluïdesa lectora molt més ràpid que la mitjana.

Estudiants, en una imatge d’arxiu
Estudiants, en una imatge d’arxiu / Biel Aliño (Efe)

La publicació dels resultats de la prova de lectura de l'Informe del Programa Internacional per a l'Avaluació d'Estudiants del 2018 (PISA, segons les sigles en anglés) d'Espanya s'ha ajornat, segons ha decidit l'OCDE. 

D'aquesta manera, el 3 de desembre les dades sobre aquesta categoria "no s'inclouran en el conjunt inicial d'informes", encara que sí que es publicaran les de matemàtiques i ciències.

Des de l'OCDE han explicat que "un nombre rellevant d'estudiants espanyols van respondre a una secció nova de la prova de lectura (la secció de fluïdesa lectora) d'una forma que era palesa que no representava la seua competència lectora real".

Aquest organisme internacional investiga juntament amb el Ministeri d'Educació les causes d'aquestes anomalies. En concret, en aquesta avaluació realitzada a través d'ordinador molts estudiants "van contestar la secció de fluïdesa lectora de manera precipitada, emprant menys de 25 segons en total per a respondre més de 20 preguntes".

La ministra d'Educació, Isabel Celaá, ha explicat que aquestes proves es van realitzar al maig de l'any passat, amb l'anterior executiu del PP. També ha afegit que "no és la primera vegada que passa", ja que havia succeït als "Estats Units o als Països Baixos".

Celaá ha informat que "una vegada coneguem l'extensió del problema en profunditat i comprenem les causes i conseqüències, l'OCDE decidirà quina és la millor manera de publicar els resultats de lectura a Espanya".

En la darrera edició, la del 2018, prop de 40.000 alumnes de 1.102 instituts de totes les comunitats autònomes espanyoles van participar en les proves de l'Informe PISA, que des de l'any 2000 avalua les capacitats d'estudiants de tot el món en lectura, matemàtiques i ciències.

També et pot interessar