Com afrontar la síndrome postvacacional

Un de cada tres treballadors sent apatia i cansament en començar setembre.

Un de cada tres treballadors sent apatia i cansament en començar setembre.
Un de cada tres treballadors sent apatia i cansament en començar setembre.

Més del 30% dels treballadors pateix o patirà la síndrome postvacacional en tornar al treball. De la resta, una part important tindrà un quadre de fatiga o d’estrés directament vinculat a una adaptació incorrecta a l’ordre i la rutina després de les vacances, segons un informe d’Adecco. 

Aquelles persones que han gaudit de vacances més llargues són les més propenses a tindre aquesta síndrome, així com les que s’incorporen a un ambient laboral hostil. Com asegura la psicòloga Fàtima Tortosa, l'augment de la precarietat laboral fa que "no estem tan agust als nostres treballs i això produeix que ens coste molt més" la tornada al treball.

 

 Els símptomes són diversos: l'apatia, el cansament, la falta d’energia, el nerviosisme i la tristesa en són els més comuns. "També ens costa molt tornar a mostrar interés en la feina i a la ruina del dia a dia" perquè trobem a faltar eixe temps lliure del que hem estat gaudint durant totes les vacances.

Segons l’estudi, la prevenció és possible; cal tornar com més prompte millor als horaris habituals, aclimatar-se gradualment a la vida laboral, fer activitats saludables i programar el despertador cinc minuts abans. Fàtima Tortosa destaca la importància de la paciència en este procés que pot durar entre dos o tres setmanes, i que, després d'eixe temps, si es continuen patint la tristesa i la irritabiltat, s'ha d'anar a un professional "perquè és possible que es tracte d'algun conflicte més allà del que és una síndrome postvacacional".

També et pot interessar