Els aeroports recuperen progressivament la normalitat després de demores i facturacions a mà
La delegada del govern assegura que, tot i que a València i Alacant hi ha hagut retards per la caiguda global de Microsoft, el servei està "garantit"
Aena ha explicat que està recuperant progressivament alguns dels seus sistemes després de la caiguda global de Microsoft i després d'un matí en el qual, als aeroports de València i Alacant, s'ha estat complint la programació "amb unes certes demores" i en què algunes aerolínies han reprogramat operacions.
Segons Aena la situació als aeroports valencians és positiva, dins de les complicacions patides durant el dia. La facturació, que s'ha fet de manera manual, ha resultat "àgil". "Pot haver-hi vols afectats no sols pel problema ací sinó per com ha afectat altres aeroports europeus", han afegit.
En un comunicat, l'organisme ha indicat que tots els aeroports de la seua xarxa estan operatius, però en alguns processos s'opera inevitablement amb més lentitud de l'habitual, la qual cosa està provocant alguns retards.
Durant les primeres hores del matí es van activar els sistemes de contingència en el conjunt d'Espanya i es van gestionar alguns processos de manera manual per a mantindre les operacions que, de moment, compleixen amb la programació del dia, encara que amb algunes demores.
Les aerolínies i aeroports d'altres gestors internacionals afectats pel mateix problema també estan tractant de recuperar totalment els seus sistemes. Les operacions tant d'eixida com d'arribada s'estan fent amb demores que cada vegada són menors, però no s'han paralitzat en cap moment, segons Aena.
La delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha ressaltat que està "en permanent comunicació" amb els responsables d'Aena i d'altres serveis afectats per la caiguda global del sistema informàtic i ha assegurat que el servei està "garantit".
"S'està treballant per a poder esmenar-ho al més prompte possible. De totes maneres, s'està treballant de manera manual i, per tant, es garanteix el servei, el que passa és que no està informatitzat", ha explicat Bernabé.