Adif licita el subministrament de travesses per a instal·lar el tercer carril en la segona via entre València i Castelló

Aquestes són aptes per a vies amb tercer fil i permeten instal·lar carrils per a la circulació en ample estàndard i convencional.

Adif licita el subministrament de travesses per a instal·lar el tercer carril en la segona via entre València i Castelló
Adif licita el subministrament de travesses per a instal·lar el tercer carril en la segona via entre València i Castelló

Adif Alta Velocitat ha licitat el subministrament de travesses per a la implantació del tercer carril en la segona via del trajecte València-Castelló, que consta de 74 km. L'import de licitació del contracte ascendeix a 15.694.206,99 euros.

Foment ha destacat que aquesta actuació "referma el compromís del Ministeri amb el desenvolupament del corredor mediterrani com a eix prioritari en el transport ferroviari".

Així, assenyala que el tercer carril ja està en funcionament en una de les dues vies entre València i Castelló des de gener de 2018. La implantació del tercer fil en la segona via es va iniciar amb la col·locació de les travesses en el tram València-Sagunt (29 km).

A més, s'han substituït les travesses en el túnel del Cabanyal i s'han implantat desviaments mixtos (que permeten el desdoblament d'una via en dues compatibilitzant els dos amples de via) en la bifurcació del port, a Alboraia i a Puçol.

El contracte ara licitat preveu el subministrament de més de 109.000 travesses per al tram Sagunt-Castelló (45 km), així com per a les vies d'apartat del trajecte València-Sagunt.

Aquestes travesses són aptes per a vies amb tercer fil i permeten la instal·lació de carrils per a la circulació tant en ample estàndard (1.435 mm) com en ample convencional (1.668 mm). El pes de cada unitat supera els 400 kg.

També et pot interessar

stats