Ábalos compareix davant del jutge en una cita clau en la qual es juga entrar a la presó
La Fiscalia no ha demanat la presó provisional per a l'exministre socialista, que s'ha negat a declarar davant del jutge

L'exministre de Transports José Luis Ábalos ha arribat este dimecres al Tribunal Suprem per la citació del magistrat Leopoldo Puente, que revisarà la seua situació de llibertat després d'escoltar les explicacions que done respecte d'un informe que va detectar “desemborsaments” de 95.437 euros d'ingressos sense declarar, així com desquadraments en alguns pagaments en efectiu que li va fer el PSOE.
L'actual diputat del Grup Mixt ha arribat sense la companyia del lletrat, José Anníbal Álvarez. Dilluns, Ábalos va renunciar als seus serveis per “diferències irreconduïbles”, un escenari que el magistrat no ha acceptat per considerar-ho “frau de llei”. El lletrat ha confirmat que anirà al Tribunal Suprem i complirà el que ordena el magistrat, que va retraure eixa maniobra d’Ábalos per considerar-la un intent de forçar la suspensió de la cita.
La Fiscalia no ha demanat presó provisional per a l'exministre després que s'haja acollit al dret a no declarar davant del magistrat. Sí que manté la petició que es mantinguen les mesures cautelars vigents —prohibició d'eixida del país, retirada de passaport i compareixença periòdica en seu judicial—. Per la seua banda, les acusacions populars liderades pel Partit Popular sí que han reclamat l'ingrés a la presó provisional d'Ábalos.
La citació de hui és clau de cara a la vista breu que se celebrarà després per a revisar les mesures cautelars. Ara mateix té imposades la retirada de passaport, la prohibició d'eixir del país i compareixences en el jutjat. Puente ha citat a declarar l'exministre per quarta ocasió, esta vegada després de l'informe de l'UCO que va detectar despeses de 95.437 euros que provindrien “d’ingressos no declarats”, així com pagaments en efectiu del PSOE que no quadren amb la documentació que este partit va remetre al Tribunal Suprem.
El també exdirigent socialista està investigat per presumptes comissions en adjudicacions de contractes de màscares en plena pandèmia i, en una altra branca del cas que també afecta el seu successor en el partit, Santos Cerdán, per suposades mossegades en contractacions d'obra pública quan ell estava al capdavant del Ministeri de Transports.