El 86% dels estudiants valencians completa el batxillerat en dos anys
S'ha produït una retallada en la bretxa entre xics i xiques, que ha passat de 4,5 a 3,9 punts
El 86% de l'alumnat de batxillerat de la Comunitat Valenciana completa els estudis en dos cursos, segons l'última estadística del seguiment educatiu i rendiment acadèmic de l'alumnat que accedix a batxillerat.
La mitjana valenciana supera l'estatal, que se situa en el 80%. A escala espanyola, un 7% necessita un any més per a acabar estos estudis i un 1,2% necessitarà fins i tot un quart any. En total, el 88,7% de l'alumnat que va començar batxillerat es va titular quatre anys després, quasi un punt més que la promoció que va iniciar estos estudis el 2018-2029.
L'investigador de Funcas i professor titular de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid (URJC) Ismael Sanz valora este avanç i la retallada que s'ha produït en la bretxa entre xics i xiques, que ha passat de ser de 4,5 punts a 3,9 punts.
A banda de la valenciana, altres comunitats on l'alumnat aconseguix el títol en dos anys són Navarra (en un 89%), el País Basc (88%) i la Rioja (87%). En el tercer any, destaca el percentatge de titulats d'Andalusia (9%), la Comunitat de Madrid (8,8%) i Castella-la Manxa i illes Balears (8%).
L'estadística revela que el percentatge d'alumnes que acaben batxillerat quatre anys després en centres privats és superior (94%) que l'alumnat de centres públics (87%).
Atesa l'edat de l'alumnat que va accedir a esta etapa de l'ensenyament no obligatori en el curs 2019-2020 i va titular quatre anys després, el 92,4% correspon a alumnes de 16 anys, el 63% amb 17 anys i el 48,5% amb 18 anys.
Segons la nacionalitat dels estudiants, existix una diferència significativa entre la població amb nacionalitat espanyola que finalitza el batxillerat d'ací a quatre anys i que voreja el 90%, i la població amb nacionalitat estrangera, on és el 69% el que acaba en este termini.
Sanz també destaca que hi haja un 3% d'alumnat que decidix iniciar una etapa educativa superior diferent del batxillerat, ja que demostra que els sistemes educatius són fluids i tenen "vasos comunicants" i no hi ha abandó total.
Precisament, en el curs 2021-2022, el 91% de l'alumnat que va començar batxillerat un any abans continua matriculat i un 5,4% apareix matriculat en altres ensenyaments del sistema educatiu —5,1% en Formació Professional de Grau Mitjà—.