El 77% dels espanyols i espanyoles ja ha variat la compra de frescos per la inflació

Només dos de cada deu compradors de fruites i hortalisses mantenen la cistella de la compra

Imatge d'arxiu d'una dona comprant en un supermercat
Imatge d'arxiu d'una dona comprant en un supermercat / Shutterstock

El 77% dels consumidors ja ha canviat els hàbits a l'hora d'adquirir productes d'alimentació frescos per a esquivar la pujada de preus. Segons un informe d’AECOC Shopperview, el 57% dels enquestats assegura que ha optat per comprar-ne menys.

Unes altres de les variacions a l'hora de comprar aquests aliments bàsics és la priorització de la compra a granel, una decisió que ja ha pres un terç dels enquestats. Només dos de cada deu compradors de fruites i hortalisses mantenen la cistella de la compra i un 16% dels consumidors de carn i peix fresc reconeixen que estan invertint més en aquests productes.

De cara a les pròximes festes de Nadal, l'enquesta dibuixa algunes tendències, com que el factor preu condicionarà el comportament i dos de cada tres consumidors avançaran les compres de carn o peix per a aprofitar ofertes i millors preus.

El consum de productes prèmium vinculats a les festes també s'ha tractat en aquesta anàlisi, en la qual quatre de cada deu consumidors afirmen que reduiran el volum de compra de carn i peix, però a canvi la meitat comprarà productes carnis de qualitat superior.

També et pot interessar

stats